novinarstvo s potpisom
Prošlotjedno predstavljanje bilateralnoga projekta partnerstva hrvatskih i francuskih škola označio je početak stručnog usavršavanja za 130 hrvatskih učitelja i nastavnika uključenih u program partnerstva Comenius i Leonardo Da Vinci.
Riječ je o partnerskom projektu koji podrazumijeva suradnju hrvatskih i francuskih škola u pripremi i provedbi projekata iz područja odgoja i obrazovanja u okviru Programa cjeloživotnog učenja. Suradnja dviju država traje već gotovo dva desetljeća, a sve je počelo Ugovorom o kulturnoj, prosvjetnoj, tehničkoj, znanstvenoj i tehnološkoj suradnji između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Francuske Republike, potpisanim 24. listopada 1994. godine u Zagrebu.
Tijekom svih ovih godina Ugovor se proširivao i dopunjavao novim aktivnostima. Najnovije dopune odnose se na hrvatsko-francusko strateško partnerstvo pod nazivom Politička deklaracija i Akcijski plan, potpisan u Zagrebu 9. srpnja 2010. godine. ”Nastavno na sve dokumente, a osobito u Akcijskom planu u točki 6. stoji kako će Hrvatska i Francuska nastojati promicati razvoj europskoga prostora obrazovanja i visokoga školstva širenjem suradnje između dva obrazovna sustava u okviru reforme hrvatskih obrazovnih standarda te razvijanjem partnerstva i mobilnosti dviju mladih država”, kazala je Antonela Nižetić-Capković, viša savjetnica za odnose s javnošću u Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Plan se odnosi i na poticanje novih partnerstava između hrvatskih i francuskih sveučilišta, ponajprije uvođenjem diploma kroz partnerstvo po modelu magisterija iz područja biotehnologije koji zajednički provode Sveučilište u Zagrebu i u Orléansu. Prednost je i zajedničko priznavanje ECTS bodova dobivenih u okviru navedenog studija, a u skladu s preporukama Bolonjskoga procesa. I za kraj, na ovaj način želi se olakšati mobilnost studenata dviju država u okviru različitih programa Europske unije predviđenih u tu svrhu (Erasmus, Tempus, Basileus, Copernicus itd.).
Agencija za odgoj i obrazovanje u tom je kontekstu potpisala dva ugovora o suradnji: s Akademijom u Grenobleu i Akademijom u Nici. Ovaj projekt suradnje namijenjen je osnovnim i srednjim školama s ovim ciljevima: razvijati obrazovna partnerstva između različitih ustanova, poticati nastajanje inovativnih pedagoških projekata, poticati razvoj kulturnih, jezičnih, povijesnih, socioekonomskih odnosa i upoznavati druge jezike i kulture europskoga prostora, ističu iz AZOO-a.
Inače, Leonardo da Vinci partnerstva omogućuju međunarodnu institucionalnu suradnju na određenoj projektnoj ideji, koja rezultira kreiranjem finalnog proizvoda partnerstva. Partnerstvima se ostvaruje i mobilnost nastavnika i stručnjaka koji na sastancima s partnerima razrađuju aktivnosti koje će provoditi svaki u svojoj državi. U samu provedbu projektnih aktivnosti mogu biti uključeni i učenici.
AZOO je već u studenome proveo nekoliko stručnih usavršavanja na temu školska partnerstva za Comenius i Leonardo Da Vinci, u cilju osposobljavanja odgojno-obrazovnih radnika za prijavljivanje na natječaje, pisanje dokumentacije i provedbu partnerskih aktivnosti, a 11. prosinca održat će se zadnji u nizu od četiri planirana skupa za ovu godinu na istu temu. ”Ova serija usavršavanja obuhvatila je oko 130 odgojno-obrazovnih radnika”, izjavila je Nižetić-Capković, ”a što se tiče novih projekata u budućnosti, najviše je novosti u vezi s Erasmus programom. Erasmus plus program je koji će zamijeniti postojeći Program cjeloživotnog učenja i sedam njegovih potprograma. Osim novog imena, bit će i proceduralnih promjena, pa ćemo nakon objave novog natječaja tijekom siječnja uskladiti svoje planove za novu seriju stručnih usavršavanja u vezi sa školskim partnerstvima, osobito onima između francuskih i hrvatskih škola” – zaključila je Nižetić Capković iz AZOO-a.