autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Šerbedžija griješi! Rijeka ima prostor za suvremenu dramu

AUTOR: Ivan Šarar / 16.03.2019.
Ivan Šarar

Ivan Šarar

(Opaska uredništva: Pročelnik za kulturu grada Rijeke, Ivan Šarar, ne samo da se ne razumije u teatar, već slabo poznaje i novinarstvo. On se, naime, u tekstu koji ovdje donosimo poziva na Zakon o medijima i Zakona o elektroničkim medijima kako bismo objavili ”ispravak netočnih navoda”. To navodno donošenje ”netočnih navoda” odnosi se na kolumnu koju smo objavili prošli ponedjeljak pod naslovom ”Opako neznanje pročelnika za kulturu Grada Rijeke”. U toj se kolumni, koja je vrijednosni sud autora,  pojašnjava u čemu je problem kod Šararove promašene i nepristojne konfrontacije s Radom Šerbedžijom. Naime, da Šarar zaista ne shvaća što suvremeni teatar jest i što ono traži kako bi se dogodio, pokazuje i u svom novom reagiranju koje će u ovom predmetu biti i posljednje. Donosimo ga samo zato da se na jasan način dokumentira Šararovo neznanje. Festival koji spominje nije redovito gledao. A o stanju i postojanju kazališne dvorane za suvremeni teatar u Rijeci, dovoljno govori činjenica da Festival koji gospodin Šarar spominje traje već više od 25 godina – uvijek na istoj pozornici, s montažnim gledalištem (koje je nužno zlo, a ne neka fenomenalna pogodnost), a mnoge od predstava koje spominje nisu ni igrane u tom prostoru, baš zato jer nije adekvatan. Pa kao što se ranije nije u Rijeci izgradio suvremeni teatarski prostor prilikom tadašnje renovacije, ne vjerujemo da će se to dogoditi u budućnosti. Uostalom, pretvoriti dvoranu s više od 500 mjesta u komorni teatar bio bi čisti promašaj. Mnogo je racionalnije izgraditi novi, kako misli Rade Šerbedžija. A uz tolike prazne i napuštene prostore u Rijeci, koji već postoje kao objekti, s malom bi se investicijom izgradio jedan riječki ZKM! Uživajte u novim Šararovim verbalnim i arhitektonskim akrobacijama. I opet, bez lektorskih intervencija s naše strane. Skraćeno je ono što zaista nema ama baš nikakve veze s ovom polemikom. Npr., da glavni urednik Autografa, prema tvrdnji gosp. Šarara, ne voli rock!).

***

Adaptacija HKD-a na Sušaku je moguća

Osnovna teza članka (kolumne Drage Pilsela, op. Ur.), o nemogućnosti adaptacije postojećih kazališnih prostora za rad suvremenog kazališta, je potpuno pogrešna.

Za mene je zbog toga izjava o nemanju interesa netočna i nepoštena, isto kao i teza o neadekvatnim prostorima – jer razgovarali smo o najreprezentativnijim gradskim prostorima, a ne o garažama u predgrađu!

Kada sam u svom odgovoru Radi Šerbedžiji napisao: ”HKD koji svakako treba osuvremeniti” mislio sam baš na to: prostor dvorane Hrvatskog kulturnog doma i njegovo osuvremenjivanje. U tome nema ničeg nejasnog i spornog.

Dvorana HKD-a je baš to što tvrdite da nije – nešto poput običnog ”stana”: prostrana kutija napunjena građevinskom skelom na kojoj počiva gledalište, knaufom i raznim prilično jeftinim oblogama. Sve se to može ukloniti i potpuno drugačije prostorno, tehnički, akustički – ukratko produkcijski – posložiti.

Sadašnje stanje je napravljeno sredinom devedesetih godina tako da to jest dvorana suvremenog kazališta, ali, na moju veliku žalost, prilično loše akustike i nesretno postavljenog gledališta (istaknuto od strane Autografa).

No, ponavljam, to je moguće riješiti rekonstrukcijom i to nije neka birokratska fikcija, nego projekt koji smo konceptualno posložili i već prijavljujemo na EU fondove. Naime, nakon velikog investicijskog ciklusa u revitalizaciju industrijskog kompleksa bivše tvornice Rikard Benčić gdje će preseliti ustanove kulture – MMSU, Muzej grada, Gradska knjižnica i Dječja kuća, – plan nam je nastaviti s investiranjem u kulturnu infrastrukturu rekonstrukcijom HKD-a kao prioritetom.

Osobno sam pokretao brojne EU projekte, Odjel kojem sam na čelu trenutno ih provodi 7, a proteklih godina povukli i osigurali smo cca 20 milijuna eura iz EU fondova. Tako da precizno, informirano i odgovorno spominjem EU projekte kao temu i metodu.

Nadalje, ta i takva opisana dvorana HKD-a, bez obzira na spomenute nedostatke, uspješno se već 25 godina koristi (uz posebnu montažnu tribinu koja je sastavni dio dvorane) za potrebe uglednog Međunarodnog festivala malih scena koji donosi baš takve produkcije o kakvima Vi pišete: suvremene dramske produkcije.

Nisam primijetio da su uglednici europskog kazališta imali neki nepremostivi problem s njom. Istinski sumnjam da ono što je dobro za, primjerice rusku kazališnu legendu Jurija Ljubimova, talijanske redateljske zvijezde poput Pippa Delbona ili Romea Castelluccija, nije dobro za studente glume.

Dvorana HKD-a je baš to što tvrdite da nije – nešto poput običnog ”stana”: prostrana kutija napunjena građevinskom skelom na kojoj počiva gledalište, knaufom i raznim prilično jeftinim oblogama. Sve se to može ukloniti i potpuno drugačije prostorno, tehnički, akustički – ukratko produkcijski – posložiti

Da se razumijemo, u HKD-u su radili nositelji europske nagrade za novu kazališnu stvarnost, među kojima su i litavski redatelj Oskaras Koršunovas i drugi europski redatelji poput Mađara Arpada Schillinga, Slovaka Viliama Dočolomanskog, a tu su nastupali i brojni glumci iz regije poput Svetlane Bojković, Voje Brajovića, Mirjane Karanović, Zijaha Sokolovića, slovenski, makedonski, bugarski, austrijski, njemački dramski prvaci i naravno, najugledniji hrvatski redatelji i glumci– profesionalni dramski akteri iz 24 europske zemlje. Dvorana je dakle, već sada prikladna za male scene, a uz preinake HKD-a koje su u planu, bit će i u cijelosti puno prikladnija.

Stoga ispravljam Vašu tezu i navodim da Rijeka ima kazališni prostor koji je već sada dovoljno funkcionalan za dramske predstave, a postoji i jasan plan da se isti unaprijedi. U tom smislu, argumentacija da je taj prostor neadekvatan jednostavno ne stoji, kao ni teza da se ne može osuvremeniti.

(…)

Kao klavijaturist u rock bendu, naučio sam što znači tim. Zato u svom poslu uvijek okupljam timove i pritom biram bolje od sebe. Radim na način posve suprotan navodu da ”sa svoga mjesta prodajem maglu”. Stoga i taj navod ispravljam.

Da pojasnim i oprimjerim, moji su dragi i cijenjeni savjetnici i suradnici pri izradi koncepta za EPK kandidaturu između ostalih bili Mani Gotovac, Oliver Frljić i Marin Blažević. Savjetnici pri odabiru EPK programa za vrijeme kandidature bili su Hrvoje Ivanković i Branimir Pofuk. Savjetnik pri izradi gradske kulturne strategije bio je Darko Lukić, i to baš u vezi s mogućnostima korištenja i unapređenja prostora HKD-a na Sušaku, kao scene za dramske predstave.

Ovdje govorim samo o ekspertima za kazalište, a bilo ih je još, u gotovo svemu na čemu sam u okviru svoga posla dosad radio.

(…)

Postojao je pravi interes da se pomogne Radi Šerbedžiji

I konačno, dok tvrdite da se ja ”u glumu i teatar zaista ne razumijem” i da se Vi ”priklanjate tumačenju koje je dao Rade Šerbedžija”, dopustite da to ”tumačenje” ovdje još jednom citiram kako bismo utvrdili čemu se točno priklanjate: ”….Ivan Šarar, koji baš i nije imao razumijevanja za naše probleme, a ni pravog interesa da nam pomogne. Njegovi prijedlozi za eventualne prostore gdje bi se mogla odvijati nastava glume – bili su potpuno neadekvatni.”

Kada sam u svom odgovoru Radi Šerbedžiji napisao: ”HKD koji svakako treba osuvremeniti” mislio sam baš na to: prostor dvorane Hrvatskog kulturnog doma i njegovo osuvremenjivanje. U tome nema ničeg nejasnog i spornog

O razumijevanju se može raspravljati, no postojanje stvarnog interesa za pomoć je nedvojbeno. O tome sam već pisao u svojem odgovoru Radi Šerbedžiji. Ne ispuniti nečije želje ne znači nemati interes, to znači samo da nismo našli zajednički jezik. Čim sjediš s nekim, razgovaraš i polemiziraš, znači da imaš interes, želju, stavove.

Za mene je zbog toga izjava o nemanju interesa netočna i nepoštena, isto kao i teza o neadekvatnim prostorima – jer razgovarali smo o najreprezentativnijim gradskim prostorima, a ne o garažama u predgrađu!

Vjerujem da ćete, cijenjeni gospodine Pilsel, naročito imajući na umu etičnost, dijalog i toleranciju, kao velike riječi koje Vaš portal upisuje u svoj sustav vrijednosti, objaviti ovaj ispravak netočnih navoda (istaknuto od strane Autografa). Mislim da je to minimalno što, s obzirom na upućenu mi osobnu diskreditaciju, imam pravo očekivati.

Unaprijed zahvaljujem na objavi ispravka (istaknuto od strane Autografa) i srdačno Vas pozdravljam.

 

Pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke

Ivan Šarar

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Odgovor pročelnika Odjela za kulturu Grada Rijeke Radi Šerbedžiji

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija