autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Subnorizacija Domovinskog rata

AUTOR: Vlado Vurušić / 05.03.2017.
Vlado Vurušić

Vlado Vurušić

Hrvatski generalski zbor nositelj je Nacionalnog programa edukacije o Domovinskom ratu. Dvadesetak časnika HV-a učit će nastavnike povijesti kako predavati đacima o Domovinskom ratu.

Je li inicijativa potrebna?

Sama po sebi ideja nije ni nova, ni loša. Nove generacije trebale bi znati istinu o Domovinskom ratu, ali ne na ideološko-stranačko-propagandni način koji bi ”subnorizirao” tu inicijativu, na način stripova o Mirku i Slavku, jer bi došlo do zasićenosti i inflacije istinskih herojskih epopeja kakve su bile NOB i Domovinski rat.

Pristup previše nalikuje na prijašnje pokušaje onih koju su dolaskom na vlast smatrali da povijest počinje od njih te povijest prilagođavali danom političkom i ideološkom trenutku

Zašto je inicijativa osmišljena?

Današnja paradigma ”nacionalne obnove” želi se osoviti na Domovinski rat kao središte nacionalnog i povijesnog identiteta, kao želju da se prestane s ustaško-partizanskim podjelama te nađe točka zajedništva.

No, taj pristup previše nalikuje na prijašnje pokušaje onih koju su dolaskom na vlast smatrali da povijest počinje od njih te povijest prilagođavali danom političkom i ideološkom trenutku.

Upravo zato i imamo probleme da se ne možemo iskobeljati iz prijepora posljednjih stotinjak godina.

Hoće li nam inicijativa dati potrebne odgovore o Domovinskom ratu?

Strah da mlade generacije neće pravedno vrednovati muku i borbu za neovisnost je, zbog povijesnog iskustva, realna. Rušili smo spomenike djedovima pa se pitamo što će s našima učiniti naši unuci.

Sama po sebi ideja nije ni nova, ni loša. Nove generacije trebale bi znati istinu o Domovinskom ratu, ali ne na ideološko-stranačko-propagandni način koji bi ”subnorizirao” tu inicijativu

Sumnjičavost izaziva informacija da će generali učiti nastavnike ”kako predavati” o onome ”što djeca moraju znati”.

Znači li to već u startu redukciju znanja te da će se predavati samo ono što je u danom političkom trenutku podobno ili ćemo dobiti cjelovitu sliku?

Jesu li neposredni sudionici kompetentni za znanstvenu edukaciju?

Neposredni sudionici dobri su da svoje iskustvo podijele s onima koji tamo nisu bili, da kažu što su doživjeli i čemu su svjedočili. Oni ne mogu biti jedino mjerilo znanja o Domovinskom ratu, pogotovo sa znanstveno-obrazovne strane.

(Prenosimo s portala Jutarnjeg lista).

Još tekstova ovog autora:

     S kojim je pasošem KGK išla na školovanje u SAD?
     Hvidra se ponaša kao nekad SUBNOR
     Hoće li KGK u kampanji govoriti isto što je kazala u Varšavi?
     Milijan Brkić tereti SDP za razoružanje Hrvatske. Demantira ga HDZ
     Plenkovićev telegram obitelji Goldstein izaziva grč u želucu
     Što je sljedeće, Hasanbegoviću? Partizan Tuđman?
     Da zatajimo 1948. i da se uključimo u Varšavski pakt?
     Kakva je, doista, pozicija RH u Inicijativi triju mora
     Plenkovićev je djed bio partizan. Je li premijeru neugodno?
     Hrvatska ne smije biti hladnoratovska granica

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija