novinarstvo s potpisom
Ne bih ni reagirao, jer sam objasnio, javno izrekao, ponovio, dokazao trpanjem svoje guzice u katapultirajuće sjedište (nikad ga koristio, a mogao, ne jednom, ali nevažno), eto, napali ste me ”ne šuti jer time…” -ajde, neću šutjeti, jer mi previše njih vjeruje, nemam ništa ni protiv drugih, svatko ima pravo na mišljenje – demokracija i te stvari.
Dakle ovako.
Oduvijek sam vjerovao da su žene (moj muški rode, sorry) mudrije, taktičnije, smirenije, uglađenije, šarmantnije, pa i sposobnije za, eto, biti predsjednik jedne male zemlje kao što je naša. I napokon prije pet godina i ja sam birao ”napokon ženu”. Glede žena mišljenje nisam promijenio, za mene ste i dalje sve ranije nabrojano.
Tako je i tako će i biti.
Glede izbora određene žene, e tu sam fulao. Jer nažalost, uvijek postoje izuzeci, sreća je da izuzeci ne čine pravilo, a pravilo uvijek čini većina. I sretan sam zbog toga, sretan jer moj stav neće promijeniti takav jedan (možda ih je i više) izuzetak.
Taj izuzetak izrekao je (česta riječ ovih dana) toliko besramnih laži da… (bila bi vulgarna riječ pa neću).
Samo ću o dijelu koji se mene tiče.
Gospođo predsjednice, koliko puta do sad ste rekli da je remont odrađen katastrofalno, da je katastrofa.
Vi se predstavljate zapovjednicom OSRH (tu spada i HRZ). Pa vi ste najobičnija ugroza (isto česta riječ) za HRZ, a time i OSRH, jer već, evo, šestu godinu dozvoljavate da katastrofalno remontirani avioni lete.
Zamišljam situaciju u kojoj predsjednik jedne zemlje na zapadu, a bogami i na istoku (koji je ujedno i vrhovni vojni zapovjednik) kaže da su avioni katastrofalno napravljeni, popravljeni, remontirani, a avioni lete i lete… I tako već šest godina.
Nema toga, nema takvog.
Gospođo predsjednice, koliko puta ste ponovili besramnu laž da je ”eto, nakon remonta avion pao”. Ne nije, na svu sreću niti jedan nakon ”katastrofalnog” ukrajinskog remonta nije pao.
Kažem namjerno na svu sreću, jer valjda vam je poznato da avioni i padaju (tehnika, meteo, pilot pogriješi ili najčešće kombinacija), ali eto, niti jedan, niti jedan, a stari su i više od 40 godina i remontirani dijelovima koji su skupljani i iz ”Španskog i Trnskog” – jer za taj avion nema dijelova (novih) već više od 25 godina.
Ali i ti dijelovi su provjereni, remontirani, popravljeni, ponovno ugrađeni, provjereni na zemlji, pa potom u zraku.
E tu gospođo predsjednice, dolazi moja malenkost. Tu dolazi onaj dio o trpanju guzice (moje) u najbolju fotelju na svijetu, fotelju katapultirajućeg sjedišta, to sam ja radio, a ne kako vi po vašem (namjerno malo slovo) mišljenju kažete i besramno lažete da sam nadzirao remont.
Ne gospođo predsjednice, to probni pilot ne radi, to rade najbolji ljudi u svijetu, inženjeri i tehničari (specialisti, oružari, motoristi) – kako sam mislio prije tako mislim i sad, to je radila ekipa kojoj sam vjerovao, kojoj vjerujem i kojoj ću uvijek vjerovati, ekipa o kojoj je ovisio moj život (moja guzica).
Oni nikad nisu ni pomislili potpisati ispravnim nešto što je ”katastrofa”.
Ne razumije taj odnos onaj koji nije osjetio miris kerozina na stajanci.
Ne razumije to onaj koji nije gledao svog mehaničara, inženjera u oči i vidio njegovu sreću kad se pilot vrati zadovoljan s leta, vidjeh to u ratu, vidjeh te oči i tu tugu u očima tih ljudi kad se njihov avion nije vratio (ne jednom), ali shvatih da je tako i u miru.
I kad je riječ o mojim probnim letovima, tako je bilo 39 puta u Ukrajini (u Hrvatskoj više) i to ne kako neki vaši informatori kažu ”ma on je letio samo kao kofer u dvosjedu ili po školskom krugu blizu aerodroma”.
Da, bilo je i otkaza, pa to je probni let i to zaista starog aviona. Da, bilo je i prekida rada motora, ne jednom, dvaput, pa što? I to je bilo tijekom probnih letova, tijekom letova kad sam išao do maksimalnih eksploatacijskih mogućnosti aviona (kad je bio novi) pa i preko toga, a sve da bih bio siguran da moje kolege budu sigurni nakon mene. I tako sa svih 12.
I svih 12 smo primili, a 4 ona koja su letjela, a sad ne lete (ili lete, ali njihovi dijelovi – poznati običaji kanibalizma u nas jer nismo sposobni pribaviti rezervne dijelove) idu na dušu onih koji su izgubili na najtransparentnijem natječaju kako reče moj prijatelj i direktor rumunjskog Aerostara Ovidiu Buchai nakon završenog natječaja i nakon što je vidio da je njegova firma izgubila, ali je imao hrabrosti to izjaviti i zato će u mojim očima uvijek biti velik, za razliku od naših jadnika, a vaših informatora i iz visokih vojnih krugova, a i iz civilstva, znamo tko su, no nije vrijedno.
Gospođo predsjednice, besramno lažete kad mene kao probnog pilota i moje kolege tehničare i inženjere proglašavate korumpiranim osobama, a zbog jednog (možda i nisam u pravu, jer presuda nije pravomoćna) kokošara koji je htio nešto ušićariti (možda). Na osnovu ponašanja jednog (možda), vi besramno optužujete sve ostale.
Na osnovu vaših besramnih laži ja nikad neću reći da su i druge žene kao vi, jer vi ste kao i ovaj moj kolega kojeg nazivam kokošarem (ako se presuda potvrdi) izuzetak. Za ogromnu većinu žena i dalje sam uvjeren da su mudrije, taktičnije, smirenije, uglađenije, šarmantnije pa i sposobnije (opet sorry, muški rode), a na vašu žalost, vi to niste… Jer ste, nažalost, izuzetak.
Moj pokojni dida Mate, po kojem dadoh svom sinu ime, davno mi je rekao i zauvijek ću pamtiti te riječi: ”E moj Vrane (tako me on zvao, imadoh crnu kosu koja me davno napustila), ako je netko budala u Rimu, taj ti je budala i u Budimpešti”.
A ja kažem, ako netko besramno laže u Hrvatskoj, taj to isto radi i vani. Iz kojih razloga i zašto? Samo zbog sviđanja puku. Jad i bijeda do bola.
Kažu da je najveći prijatelj istine vrijeme. A migovi lete, kolege se obučavaju, air policing se provodi, psi laju, a karavane prolaze.
I još dvije stvari. Ja tako korumpiran sjedoh 327 puta u svih 12 i to tako ”katastrofalnih”, što probnih, što redovnog letenja, slučaj za IZM Dubrava (Institut zrakoplovne medicine).
I drugi detalj. Čovjeka koji me, eto, branio, nikad ne vidjeh uživo (samo zbog onih koji misle da smo u ”talu”).
Pozdrav svima i obzirom da sam nasred Jadrana sa frendom, sutra pada đeronimooooo dok nas bura ne otjera.
(Prenosimo sa Facebook zida brigadira Ivana Selaka).
UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.