autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Pet koncerata srpske turbofolk pjevačice u zagrebačkoj Areni

AUTOR: Radenko Vadanjel / 12.12.2023.

Radenko Vadanjel
Foto: Tatjana Gromača

Prošlotjedni globalni, regionalni glazbeni fenomen sa srpskom pjevačicom Aleksandrom Prijović u glavnoj ulozi, u dijelu hrvatske javnosti doživio se kao izdaja, kao intelektualno, svjetonazorsko, domoljubno iskliznuće naše mladeži koja se, da nesreća bude još veća, formirala u poratnom, državotvornom, turbo nacionalističkom okruženju.

Sve odjednom, u našim zamagljenim, baždarenim domoljubnim glavama, gledajući taj događaj, postalo je neočekivano kompleksno, ispremiješano, nikako više jednostavno, čisto, fabricirano prema van, nikako više ”drž’ ne daj” životna filozofija, bez propitivanja, bez konstelacija vlastitog mikrosvijeta i onog vanjskog.

Ovaj fenomen popularnosti srpskih cajki koje dolaze iz ”neprijateljske” nam Srbije u naš glavni grad i pet dana pune najveću dvoranu u domovini, što ne uspijeva ni najvećim svetinjama hrvatske glazbene estrade, poput žovijalnog Petra Graše, uvijek mlađahne Severine ili patrijarhalno državotvornog Marka Perkovića Thompsona, relativizira sveukupnu tridesetogodišnju povijesnu trakavicu koja nam se svakodnevno servira u medijima o kulturnom srazu dviju posve različitih civilizacijskih ostavština, kultura i tradicija – jedne istočno orijentirane kulture, sa svim negativnim konotacijama i prijeporima koji idu uz taj ozloglašeni epitet, i druge, zapadno orijentirane kulture naše države koju je, poznatom floskulom prvi hrvatski predsjednik Franjo Tuđman, slavodobitno imenovao i zacementirao kao presudno, esencijalno po cjelokupnu europsku povijest i kulturu, ”predziđe kršćanstva”.

A još, ako se, takvom spontanom činu hodočašćenja u zagrebačku Arenu pet dana za redom (svaki dan po dvadeset i pet tisuća gledatelja!), pridoda psihoanalitičko obilježje ovog neočekivanog čina, svojevrsni ”mladenački bunt”, odnosno podsvjesni neposluh naše mladeži naspram državotvorne zadužbine i domoljubnih tekovina, izniklih iz Domovinskog rata, to raspamećeno obožavanje ”neprijateljske” nam glazbe iz ”neprijateljske” nam Srbije, stvara u dijelu hrvatske javnosti ”opravdanu” zabrinutost.

Evo kako je to izgledalo na četvrtom u nizu koncerata Aleksandre Prijović u zagrebačkoj Areni, kroz demo video zapis jednog njezinog obožavatelja na Facebooku.

Arena je dupkom puna. Gase se svjetla. Publika pali mobitele koji svijetle u mraku poput tisuća krijesnica, stvarajući astralni, svemirski ugođaj. Na ogromnom stageu u obliku piramide pojavljuje se ona, Aleksandra. Scenografija, koje se ne bi posramio ni čuveni scenograf James Schuette, čija je specijalnost dramatika Wagnerovih opera.

Publika, razumljivo, zna napamet sve pjesme… A onda, odjednom, kreće mega hit ”Ja sam odlično”.

– Mislio si da ću ja zbog tebe seći vene, no, no, no… – publika sama nastavlja pjesmu dok Aleksandra samo povremeno, sporadično, upada u pjesmu svojim snažnim, grlenim, istovremeno neobično milozvučnim glasom:

”Kažu da ti loše ide posle naše veze
Da te ovih dana rade samo tužne pesme
Kažu to, pa nisi valjda propao
Ko bi rek’o da će tako loše da ti krene
Mislio si da ću ja zbog tebe seći vene
No, no, no
Ja otišla, ti ostao

Nismo bili ista liga, ništa lično
Zato nađi sebi nešto slično

A ja sam odlično, jer mi više nije stalo
A ja sam odlično, da je bolje ne bi valjalo
A ja sam odlično, a ti pitaj se, budalo
Da li te u meni ostalo
Malo, malo, malo…”

Vrhunac večeri dolazak je gošće iznenađenja Splićanke Jelene Rozga, koja zajedno s Aleksandrom pjeva svoj mega hit ”Minus i plus”. Nakon toga slijedi novo iznenađenje, na pozornicu se penje legendarna Lepa Brena ”skrivena” iza ogromnog šešira sa širokim obodom. Publika pada u trans. Lepa Brena, Rozga i Aleksandra pjevaju stari Brenin hit ”Hajde da se volimo”.

Atmosfera je uzavrela. Na neki uvrnut način u zraku se osjeća, u ovom turbofolk nasrtaju, više ”rokenrol atmosfere” i pozitivne energije, bez fige u džepu, nego u našim srcedrapajućim hitovima dalmatinskih domoljubnih ”slavuja”, poput Doris Dragović, klape Intrade, Matka Jelavića ili Ivice Sikirića Iće…

– To nisu Hrvati, nisu Zagrepčani, to dolaze na koncerte mladi iz regiona – masovno se komentira na Facebooku.

Ali, je li to baš tako?

Je li baš sav hotelski smještaj bukiran u glavnom gradu, a po ulicama vršljaju grupe iz Bosne, Crne Gore, Slovenije, Srbije? Neki spavaju u šatorima? Evo ih blizu željezničkog kolodvora, a oni hrabriji razapeli su iglue u Botaničkom vrtu. Pet dana za redom mladi iz regiona trpaju veliku zagrebačku Arenu… Ha, ha, ha, kako žalosno, i mučno samozavaravanje dežurnih moralista. Srećom, ipak su sve to naša djeca, naša mladež, i točka!

– Sramota, za šta su se naši vojnici borili – ogorčeno izvija vrat strogi lik iza nekog lažnog Facebook profila ”Mimara”. Ljudi se čude toj pomami naše mladeži za srpskim turbofolkom, ne mogu to diferencirati od dugogodišnjeg, pažljivo timarenog i čuvanog, obostranog animoziteta i mržnje kojom nas hrane politike s obiju strana već desetljećima.

– Nisam čuo za dotičnu umjetnicu – kaže diplomatski Goran Bare, frontmen Majki u intervjuu na glazbenom portalu Glazba.hr – ali ako je rasprodala pet puta po, štajaznam, dvadeset tisuća ljudi – svaka joj čast! Ja joj želim da još barem šest, ma želim joj da još za deset puta više obori svoj vlastiti rekord kao što Usain Bolt obara vlastite rekorde. A pustimo pjesme sad, pjesme su vjerojatno jako popularne čim je mogla toliko puta rasprodati dvorančugu od dvadeset i pet tisuća ljudi. Svaka joj čast!

I na kraju naša glazbena diva Josipa Lisac gostujući nedavno u emisiji Pressing na N1 kao odgovor na pitanje o kulturološkom stanju nacije pročitala je svoj osvrt iniciran gledanjem Azrinog koncerta iz 1981. godine, riječima: ”Osjeća se zbunjujuća energija straha… Svi snovi o lijepom, o svjetlu su nestali, mrak je nepodnošljiv, gladni smo, ne volimo sebe, ni svoje, ne stvaramo svoje… Podcjenjujemo sebe i svoje, duh je nestao, um se poremetio, urušili smo sve, pali smo, teško ćemo ustati, teško…”

 

MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN HR8923600001102715720 (SWIFT/BIC: ZABAHR2X za uplate iz inozemstva) ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Kako se množi korupcija tako i raste članstvo HDZ-u
     Šuma
     Sudbina najveće oporbene stranke u rukama ''fikusa''
     Mornaričko groblje - Oaza usred ničega
     Galerist
     Manifest raspjevanog roba
     Košarica Baby Lasagne premijeru Plenkoviću
     Hrvatska iznad Hrvata
     Premještanje kreveta
     Cirkus! Kakav dobar cirkus! Točno u srijedu

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija