novinarstvo s potpisom
Bog je u Kristu sišao do dna ljudske uništenosti. Iskusio je izdaju, napuštenost, razočaranje, osudu, izrugivanje, bolnu muku i smrt. U svom poniženju predao se i samoj smrti da ga zahvati. Ta smrt nije trebala biti samo kraj njegove biološke egzistencije. Ona je trebala biti i smrt njegove poruke.
Zato nema ni jednog straha poznatog čovjeku, a da kroz to već nije prošao Bog. Sve do onoga čega se najviše bojimo – smrti. Stoga, u svakoj situaciji uništenosti sjeti se da Bogu ne trebaš objašnjavati kako ti je. Bog je već (bio) tu. Sve do groba, u grobu, preko praga smrti.
Tu dramu egzistencije uprisutnjuje Veliki tjedan. To je liturgija Boga koji na sebe kozmički preuzima trpljenje svojstveno čovjeku. To je trpljenje u isto vrijeme univerzalno i duboko osobno. U toj se dramatici može naći svaki čovjek. Zato je Veliki tjedan u isto vrijeme potresan i čeznutljiv, uzvišen i osoban.
U drami motiviranoj ljubavlju, Krist odbacuje svaki vid moći. On se suobličava s čovjekom u krajnjoj nemoći, dopušta da ga zgazi interes društvenih elita: vjerskih i političkih. Isus umire u krajnjoj nemoći. On je ostavljen od svih. Strukture onoga vremena likuju nad njegovom sudbinom. Njegova smrt se želi prikazati kao kruna neuspjeha njegovog života.
Kristu je na Cvjetnicu društvena moć stajala na dohvat ruke. On je se odrekao, ne zakraljivši se. Radije je izabrao put poniženja i muke. Na kraju su ga ubili. Ljudi s pozicija društvene moći. Oni, čijeg se kruga Krist odrekao. On se priklonio malenima. Neznatnima. Ljudima s dna društva.
Nakon nekog vremena, ljudi s pozicija društvene moći počeli su ubijati one koji nisu htjeli prihvatiti Krista. Time su opravdavali svoju društvenu moć.
U isto je vrijeme Krist ostao među malenima. Neznatnima. Ljudima s dna društva.
I danas je tamo. Među svojima.
Ovi drugi i dalje čine isto.
U pranju nogu učenicima Bog se u Kristu nadasve objavio kao Ponizni i Sućutni. Bog koji služi čovjeku, osobito malenom. To je bilo svega četiri dana nakon što ga je mnoštvo na jeruzalemskim ulicama htjelo postaviti za kralja. Onima koji su mu klicali ”Hosana” teško bi bilo – ako ne i nemoguće – zamisliti kralja koji skupini ribara pere noge.
U tom činu Krist je potvrdio svoje radikalno odbijanje svakog vida društvene moći. Za njega je moć – služenje, kao temeljna oznaka onih koji bi htjeli biti prepoznati kao njegovi učenici.
Društvenu moć Crkve i onih koji unutar nje za njom teže teško je povezati s Kristom koji pere noge društveno neznatnima. Zato nije nemoguće vjerovati da je rapidno gubljenje društvenog utjecaja Crkve – kojemu smo svjedoci – dio Božje pedagogije kojom Nebeski Zaručnik svoje Otajstveno Tijelo (Crkvu) vraća samoj sebi.
Suvremenim rječnikom rečeno – na tvorničke postavke. U tom smislu su unutarcrkveni skandali (stvarni i iskonstruirani) samo dio procesa u kojem nekoć trijumfalna Crkva biva, čak i prisiljena, početi, praktički, od početka.
Riječ je o procesu koji ne prolazi bez trvenja, nerazumijevanja i histerije onih koji bi najradije konzervirali prošlost Crkve u izdanju u kojem je zamišljaju.
Autoritet Crkve u društvu suvremenog svijeta danas praktički više ne postoji. Riječ je tek o društvenoj pristojnosti prema toj staroj instituciji i njezinim protagonistima. Vremenom će i to nestati. Tu neće pomoći ni aktualni pokušaj da se putem laičkih udruga, koje vrše društveni pritisak, nešto postigne. Takav je scenarij unaprijed osuđen na debakl, koliko god njegovi nositelji bili glasni.
Na kraju tog mučnog procesa rastakanja, dekadencije, lutanja i ponovnog pronalaženja vlastitog, evanđeoskog identiteta, pojavit će se Crkva koja malenima i neznatnima pere noge. Upravo poput svog Nazaretskog Učitelja.
MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.