novinarstvo s potpisom
”Imam malog jazavčara Scootera. Voli jesti papir. Svaki put kada mi mokar papirnati ručnik padne na pod, pokuša ga pojesti. Ne znam zašto. Jednom sam mu ga tako pokušala istrgnuti iz usta jer bi, da ga pojede, uginuo. Počeo me je gristi poput lavića. Grizao me je, podivljao. Rekla sam mu: ‘Scooteru, pa ti nisi takav!’ Nisam znala što da radim. Neću ga valjda pustiti da proguta ručnik i ugine! Upitala sam Boga što da učinim. Bog mi je rekao: ‘Ponudi mu nešto bolje.’ Povikala sam: ‘Scooteru, salama!’ Voli goveđu salamu. Nagnuo je glavu i pogledao me, a Gospodin mi je rekao: ‘Donesi mu salamu, daj mu salamu!’ ‘Joj, da’, pomislila sam i otrčala u kuhinju, zgrabila salamu i bacila mu je na pod. Što je napravio? Izbljuvao je papirnati ručnik, pojeo salamu, pogledao me i tražio još.”
Ovo nije ulomak iz edukativne priče o religioznoj djevojčici koja za Božić dobije malog jazavčara, no još se ne zna pravilno brinuti o njemu pa joj u nastavku priče mama, tata ili učiteljica objašnjavaju zašto Scooter ponekad jede papir, kada bi ga trebala voditi veterinaru i kako da pazi na njega.
Ovo je ulomak iz članka ”Katolkinja s istospolnim sklonostima: Iskusila sam bolju ljubav” portala bitno.net; jazavčar Scooter zablistao je u ulozi metafore za queer osobu, papir briljirao igrajući drugu queer osobu koju prva queer osoba želi… pojesti, khm, a salama je maestralnom izvedbom ocrtala spasonosnu ulogu Isusa Krista.[i]
Članak prepričava epizodu podcasta Lile Rose u kojoj Kim Zember, američka autorica i govornica, svjedoči o svojem iskustvu queernessa unutar Rimokatoličke crkve koristeći, uz zabrinjavajuće nepoznavanje kinologije, parabole kojih mora da bi se i sam Isus Krist, vrsni storyteller, posramio.
Kim Zember prototipna je predstavnica modernoga rimokatolika nadahnutog naoko progresivnom teologijom pape Franje. Kada bi se danas pisalo neko suvremeno evanđelje, Kim bi se besprijekorno uklopila u nisku biblijskih likova, tik do Eve, Izebele, Dalile i Marije Magdalene. Prispodoba o Kim u novome bi evanđelju glasila ovako nekako:
Bijaše neka žena po imenu Kim, zvana Zember, koja je hodila stazama bludnim. Iako bijaše udana za muža, njezino su srce privlačile kćeri Evine. Počini preljub, okrećući se od muža svojega, tražeći ljubav u naručju žena. No nitko ne mogade ispuniti prazninu u njezinoj duši. Kadli gle, jedna od njezinih voljenih drugarica ostavi je, i srce Kimino bijaše slomljeno. U tuzi i očaju, zavapi k nebu. I Gospodin, u svojoj beskrajnoj milosti, ču njezin vapaj. Duh Gospodnji siđe na nju, i ona uvidje zabludu svojih putova. Kao što se Marija Magdalena okrenula od grijeha da bi slijedila Krista, tako učini i Kim. Odbaci svoj prijašnji život i potraži mir koji jedino Gospodin može dati, postavši svjedočanstvom Njegove snage i milosti.
Kim bi postala simbolom pokore i raskajanog srca, simbolom nade da se i najokorjelije grešnice mogu spasiti upoznavši živoga Boga.
Kim, za razliku od većine queer katolika, ne skriva svoju seksualnu orijentaciju, ili rječnikom Katoličke crkve, ne skriva da se ”bori s homoseksualnim sklonostima”. Naoko promiče toleranciju, razumijevanje i blagost, baš poput našeg pape Franje. Zamka je to kojoj rijetki umaknu pa tako sadašnjega papu i lijevi i desni doživljavaju progresivnijim, tolerantnijim, katkad čak i heretičnim. Po nekim bi se pitanjima moglo argumentirati da on to zaista i jest, no ne i po pitanju odnosa prema LGBTIQA+ zajednici.
Crkveni, pa tako i papin, stav jasan je: svi neheteronormativni odnosi grijeh su, neurednost i teško izopačenje (usp. KKC, br. 2357 – 2359). ”Ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni” (KKC, br. 2333). Crkva, kao i Lady Gaga, smatra da su queer osobe born this way: ”Ne biraju oni svoje homoseksualno stanje” (usp. KKC, br. 2358), no, za razliku od Gage, suflira da je to problem i poziva ih na doživotnu apstinenciju.
Papa je u više navrata jasno dao do znanja da homoseksualnost nije zločin te da su zakoni koji kriminaliziraju homoseksualnost nepošteni. U 64 države Afrike, Azije i Južne Amerike LGBTIQA+ zajednica zakonom se progoni i kažnjava zatvorskim kaznama, bičevanjem, smrću, kamenovanjem, pa je takav pomak crkvene retorike, makar bio simboličan, vrlo važan.
No, govoreći o homoseksualnosti, Papa naglašava da je to grijeh koji se treba osuditi i jasno razlučiti od grešnika, a grešnika ne treba osuđivati jer ga Bog prihvaća onakvim kakav jest. Papa Franjo sve poziva u Crkvu i u svoj topli zagrljaj, todos, todos, todos, uz fusnotu da će ih morati lišiti dijela njihova identiteta. Kim Zember prihvatila je poziv.
”Mnogi mi spočitavaju da ne mogu ja određivati što je grijeh. Zapravo mogu jer je Bog tako rekao.” Kao što ju ne zanima zašto Scooter ima potrebu jesti papir pa to očito ni ne zgugla, tako Kim ne zanima ni na temelju čega ju Crkva navodi da se odrekne svoje seksualnosti. Because God says so.
Ako bismo i prihvatili tezu da je Biblija riječ Božja nadahnuta Duhom Svetim, ustvrdili bismo da God never said so. Ni Knjiga postanka, ni Levitski zakonik, ni sveti Pavao ne osuđuju koncept homoseksualnosti kakav danas poznajemo, odnosno, ne osuđuju dvoje odraslih ljudi koji slobodno stupaju u ljubavni odnos; osuđuju silovanje i paganske rituale (usp. Nissinen M, Homoeroticism in the Biblical World: A Historical Perspective, Minneapolis, Fortress Press, 2004. i Corvino J, What’s Wrong with Homosexuality?, New York, Oxford University Press, 2013.).
”Više sam od same svoje seksualnosti, više sam od svojih žudnji, više sam od svojeg zanimanja”, poseže potom Kim za spinom o identitetu. Crkva i kršćani poput Kim u nedostatku egzaktnih dokaza koji bi išli u prilog tezi o štetnosti neheteronormativnih odnosa, kleveću queer osobe tvrdeći da seksualnu privlačnost smatraju srži svojega identiteta, hiperseksualizirajući ih i objektivizirajući.
Prikažimo marginaliziranu manjinu kao seksualno devijantnu kako bismo joj uskratili građanska prava!
Takvu strategiju primjenjivao je i eugenički pokret na osobe s invaliditetom tvrdeći da su prijetnja društvenom moralu i produktivnosti, opravdavajući njihovu sterilizaciju i isključivanje iz društva.
Primjenjivala se i na rasne manjine stereotipizirajući ih kao hiperseksualne i moralno iskvarene, opravdavajući segregaciju i diskriminatorne zakone.
Crkva i određene kršćanske skupine pokušavaju svesti neheteronormativne osobe na puko ponašanje koje onda neosnovano etiketiraju kao ”teško izopačenje”. Ne osvrću se na brojne studije i istraživanja koja pokazuju kobne posljedice zatomljivanja vlastite seksualnosti. Ne osvrću se na ljude, ljude koji zbog takve diskriminacije i demonizacije pate od depresije, anksioznosti, PTSP-a, ovisnosti, narušenog fizičkog zdravlja i suicidalnosti (usp. npr. What We Know Project, Cornell University, ”What Does the Scholarly Research Say about the Effects of Discrimination on the Health of LGBT People?” (2019)
Kim objašnjava kako je nakon obraćenja shvatila da je srž našega identiteta zapravo Bog, a ne seksualnost. Kim je možda zbilja mislila da se njezin identitet sastoji samo od seksualnosti, održavala disfunkcionalne odnose, pa je, umjesto da ode na terapiju, zadojena kršćanskim naukom uzrok prišila svojoj homoseksualnosti i okrenula se celibatnom lifestyleu. Good for her.
No očito ne shvaća da ne žive svi queer, kao ni heteroseksualni, pojedinci svoju seksualnost kako ju je ona navodno živjela.
Seksualna privlačnost i sposobnost stvaranja intimnih, ljubavnih odnosa duboko je ukorijenjeni dio ljudskoga identiteta. A kao što se funkcionalan ljubavni odnos odraslih ljudi različitoga spola ne sastoji samo od seksa, tako i osobe istoga spola koje se vole idu u šetnju pa u kino, jutrima piju kavu ili čaj, zajedno se raduju, tuguju, njeguju u bolesti, proživljavaju smrti članova obitelji i dragih im ljudi, bodre se i podržavaju. Ne seksaju se cijelo vrijeme.
Ne shvaća Kim da je fulala futbal. I ne bi Kim bila problem da svoje stavove i odabire drži u svoja četiri zida. Problem je što ih naviješta toliko glasno da dopiru sve do Hrvata kojima ne treba dodatni povod da izvikuju ”Ubi pedera!”
FYI, ako vam pas jede papir, vi, za razliku od Kim, zguglajte.
___________________________________________
[i] Citat nisam mogla prenijeti izravno s portala bitno.net već sam ga, zbog neprihvatljive kvalitete prijevoda i autoričina jezičnoga nemara, morala ponovno prevesti; uredništvu portala očito nije dovoljno stalo do očuvanja hrvatskog identiteta kad ne ulaže u kvalitetu sustava u kojemu se nacionalni identitet najjasnije ogleda, odnosno, kad ne ulaže u jezik.
MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN HR8923600001102715720 (SWIFT/BIC: ZABAHR2X za uplate iz inozemstva) ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.