autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Sistem je namješten protiv potrošača, građana i birača

AUTOR: Branimir Pofuk / 01.07.2020.
Branimir Pofuk

Branimir Pofuk

Nitko normalan već odavno ne vjeruje svemu što vidi u reklamama. Uz sve moguće mehanizme i udruge za zaštitu potrošača i njihovih prava, vjerojatno bi ipak ispao smiješan na sudu netko tko bi proizvođača sredstva za pranje suđa tužio zato što njegov najnoviji proizvod unaprijeđene i poboljšane formule ne skida sam od sebe ostatke zapečene i zagorene hrane s dna lonca, tave i tepsije. Onako kako je to prikazano u reklami.

A opet, ljudi, što su nesretniji, siromašniji i nezadovoljniji to je sve više njih sklono povjerovati u svakojake ludorije, vradžbine i obećanja.

Možda ja potpuno krivo razumijem tržišni zakon ponude i potražnje, ali prema mom shvaćanju kapitalisti ne bacaju novac u vjetar i ne troše ga na nešto što nema baš nikakvog učinka, što je potpuno suvišno i nepotrebno i što nitko ne traži. I zato me ne bi čudilo da postoje na svijetu čak i ljudi čiji su snovi i nade skršeni u trenutku kada iz boce sredstva za pranje podova nije izašao velik, dobroćudan plavi duh sjajnog osmijeha i velikih mišića i obavio umjesto njih sve kućanske poslove.

Kako god bilo, reklame su posvuda i od industrije koja ih proizvodi mnogi ljudi žive, pa i dobar dio nas novinara jer isplativost većine medija ovisi o interesu oglašivača i broju oglasa.

Slušam loš tekst na nivou pučkoškolskog sastavka, gledam premijera Plenkovića kako glumi dok mu iza leđa statira čitava Vlada i stranački vrh, usred neke čudne scenografije koja mutno podsjeća na nekakav stadion pretvoren u logor. I pitam se koga to oni uvjeravaju, sami sebe ili nas, da znaju, hoće i mogu

Ipak, svaki me put iznenade predizborni reklamni spotovi u kojima se političke stranke ponašaju kao proizvođači deterdženta koji svako malo, za svaki novi izborni ciklus, ponude neku novu formulu koja prodire još dublje i učinkovitije u najdublje naslage prljavštine i uklanja još lakše i brže i najtvrdokornije mrlje.

Pred bilo kojim sudom ispao bi smiješan čovjek koji bi tužio neku veliku telekomunikacijsku korporaciju zato je kupio paket njihovih usluga skupa s najnovijim i najpametnijim telefonom, a niti mu je život postao kvalitetniji i sretniji, niti odnosi s obitelji, rodbinom i prijateljima bolji i srdačniji.

Štoviše, nakon žestokih svađa preko društvenih mreža većina ga je blokirala.

Ništa manje smiješan ne bi ispao ni građanin koji bi pred bilo koji sud pokušao dovesti predsjednika bilo koje vlade ili vladajuće stranke zbog neispunjenih predizbornih obećanja u koja je dotični građanin povjerovao i povjerenje ovjerio kružićem na izbornom listiću.

No, lako bi bilo kada bi sve te metode nevjerodostojnog uljepšavanja i mamljenja novca iz džepova potrošača ostale samo u virtualnom svijetu.

Evo jednog banalnog, ali vrlo znakovitog primjera iz mog osobnog iskustva koje sam ovih dana imao u jednoj velikoj trgovini odjeće.

Zapravo, baš zato što su veliki i globalni reći ću da se radilo o jednoj od trgovina korporacijskog diva H&M. Redoviti sam kupac bokserica na njihovom odjelu muškog rublja. Udobno se osjećam upravo u jednom od nekoliko njihovih tipskih modela, a odnos cijene i kvalitete, pogotovo kad je u pitanju jedan tako potrošni dio odjeće, relativno je povoljan.

No, ovaj sam put, tražeći svoj broj među pakovanjima s po troje gaća, primijetio da je na nekim paketima jedna, a na drugima za dvadeset kuna viša cijena, premda ama baš ništa drugo nije upućivalo da se radi o različitim pakovanjima različitih proizvoda. Štoviše, na skupljim pakovanjima ta nova cijena bila je ispisana na novoj naljepnici kroz koju se prozirala ona stara niža cijena.

Svaki trgovac ima pravo formirati cijene kako hoće, kao što su i kupci slobodni kupovati gdje god žele ili mogu. No, ono što je u ovom slučaju izgledalo baš kao ruganje kupcu, bila je još jedna mala okrugla naljepnica naknadno nalijepljena na ona skuplja pakovanja istih gaća. Na tom malom papiriću pisalo je: “IMPROVED QUALITY”. Eto, zato su te gaće bile skuplje.

Zato što im je, u odnosu na one jeftinije, poboljšana kvaliteta. A kvaliteta je poboljšana ne tako što je za njih izabran kvalitetniji materijal, ili tako da je više konca potrošeno da bi šavovi bili čvršći i trajniji.

Ništa od toga. Kvaliteta je poboljšana tako da je na proizvod, uz višu cijenu, nalijepljen papirić na kojem piše da je kvaliteta poboljšana.

Nasmijao sam se korporativnoj trgovačkoj “domišljatosti” i stavio u košaricu tri paketa onih potpuno istih, ali jeftinijih gaća. Ali, što mislite koju je cijenu očitala i zaračunala elektronska blagajna koju prodavači samo opslužuju? Naravno, onu višu.

Za koga Plenković glumi u spotu HDZ-a, uvjeravaju li birače ili sami sebe? (…) Svaki me put iznenade predizborni reklamni spotovi u kojima se političke stranke ponašaju kao proizvođači deterdženta koji svako malo, za svaki novi izborni ciklus, ponude neku novu formulu koja prodire još dublje i učinkovitije u najdublje naslage prljavštine i uklanja još lakše i brže i najtvrdokornije mrlje

Siguran sam da je ljubazna blagajnica bila potpuno iskrena kad mi je, ispričavajući se, rekla “dobro da ste primijetili”. Ne smišlja ona te jeftine i doslovno prozirne metode obmanjivanja i potkradanja kupaca.

Ali za slučaj da ne znate, evo vam jedna važna i korisna informacija o pravu koje imate kao potrošač. Proizvod koji ste skinuli s police i donijeli na blagajnu imate pravo kupiti upravo po onoj cijeni koja je na njemu istaknuta. Pa sve da se radnik koji lijepi cijene zabunio i na kaput stavio cijenu para čarapa, trgovina vam taj kaput mora prodati upravo po cijeni čarapa. Takva zabuna u korist kupca, doduše, vjerojatna je kao i dobitak na lutriji.

Mislim o svemu ovom gledajući predizborni spot HDZ-a s porukom “Hrvatska je sigurna”. Slušam loš tekst na nivou pučkoškolskog sastavka, gledam premijera Plenkovića kako glumi dok mu iza leđa statira čitava Vlada i stranački vrh, usred neke čudne scenografije koja mutno podsjeća na nekakav stadion pretvoren u logor. I pitam se koga to oni uvjeravaju, sami sebe ili nas, da znaju, hoće i mogu.

Doduše, ima u spotu jedan neprocjenjivo zabavana trenutak, pokušaj osmijeha ministra Božinovića.

Naprosto je dobro ne zaboraviti da je sistem namješten protiv potrošača, građan i birača i da računa na iscrpljivanje i zatupljivanje, na to da će barem jednom dijelu ljudi popustiti pažnja i da jednostavno neće primijetiti da su namagarčeni. Ili da više neće mariti jer i demokracija funkcionira baš kao i tržište.

Ne može čovjek hodati bez gaća.

(Prenosimo iz Večernjeg lista gdje je kolumna naslovljena: Važno je ostati budan i biti svjestan da je čitav sistem uvijek namješten protiv potrošača, građana i birača).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

 

Još tekstova ovog autora:

     Andrej Plenković i HNK Zagreb
     Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
     Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
     "Misa Mediterana" je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
     Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
     Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
     Utrka milijardera u svemiru
     Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
     Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
     Vojni neboder "Vukovar" kao otirač i kamuflaža HDZ-a

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija