novinarstvo s potpisom
Vrsno znanstveno i kulturološko djelo o temeljnim umjetničkim pokretima prošloga stoljeća i njihovim manifestacijama u književnosti, glazbi i slikarstvu, jasnim i preciznim analizama potkrepljuje polaznu autorovu tezu da se bez poznavanja prvih triju decenija 20. stoljeća ne može shvatiti današnja umjetnost.
Deklarativno antimimetična i radikalno suprotstavljena dotadašnjim tradicijama, nova je umjetnost prekinula kontinuitet “ulančavanja” i logična smjenjivanja stilskih pravaca po imanentnim zakonima umjetnosti, uvodeći kao temeljno estetsko načelo simultanizam – “pluralizam koncepcija i modela koji supostoje na umjetničkoj sceni” (K. Nemec).
Zahvaljujući Žmegačevoj erudiciji i intermedijalnim uvidima, čitatelj će lako uočiti mehanizme kojima su suvremeni umjetnici postmodernizma apsorbirali brojne elemente iz avangardnih pokreta s početka 20. stoljeća, oslanjajući se pritom na varijaciju, reciklažu, tautologiju i repeticiju kao jedine elemente umjetničkog izražavanja preostale nakon ekspresionističke, fovističke, futurističke, dadaističke i nadrealističke umjetničke prakse.
Žmegačeva knjiga pionirsko je djelo u komparativnome proučavanju djelomice i nepoznate ili manje poznate građe umjetničke avangarde u Hrvatskoj i Njemačkoj kao važnih sastavnica jednog od najvažnijih razdoblja u povijesti europske i svjetske kulture.
Naslov: Strast i konstruktivizam duha
Autor: Viktor Žmegač
Publicistika
Godina izdanja: 2014.
Broj stranica: 412
Uvez: tvrdi
ISBN 9789533410234
Izdavač: Matica hrvatska
(Više novih knjiga na Moderna vremena info)