novinarstvo s potpisom
”Hoće li sloboda umeti da peva
kao što su sužnji pevali o njoj?”
Branko Miljković upitao se ovo suštinsko, i tako strašno, pitanje, koje se vraća u me gledajući slobodarske demonstrante po europskim gradovima, zabrinut za slobodu, svoju i njihovu, pun straha.
A gdje je to moja sloboda, zar i tamo gdje ću tebe ubiti da mogu slobodno živjeti, udahnjujući u te koronu za istim slobodarskim šankom? Klečeći u crkvi? Urlajući virusno u armiji navijača?
Ili ćemo postaviti granicu na kućna vrata, kao slovenska vlast, i onda nema cirkulacije: ni virusa, ni ljudi, nema prijelaza iz kućnog ropstva u slobodu preko granice.
Ne znam ni sam čemu pišem ovu kriptodramatiku? Jer hoću zapisati riječ-dvije o frontierizmu (graničarstvu?, pograničarstvu!), o mom konkretnom istarskom višestoljetnom življenju na granici, u granici, s granicom, protiv granice!
Zašto, ergo, tumaraju moje misli?
Zapravo me zebe u glavi, kada se ogledam oko sebe, iz svoga privatnog egzila (samoizolacija – koja tupava kovanica!) – iste te glave s unutarnjim ozeblinama – i opazim da smo sada, mi FRONTIERISTI, možda dalje od vlastite utopije, nego što je još jučer bio Fulvio Tomizza ili, pak, prekjučer Niccolo Tommaseo.
I ča sad? Hititi motiku na korunu i leći u hlad spod lišnjaka, ter brajde niete ujti ća, ne, ćemo ben, ćemo sutra, prikosutra, kad jur učiera ni hodilo, a ne gre maša jako ni danas, a ni viti ni sutra da bi moglo biti bolje. Pur, pur, štijen kako je jopet modierno u loze z motikon; ki reču da traktor prikida korienje.
Sad je modierno ča i u doba prvanja; stare loze, stare ulike, motiku i badilj, i jamati po starinsku; cca osandesiet centimetri dimboko za lozu, cili metar za uliku!
I tako valja jopet jamati i na uvih naših kunfini; mora biti da smo prahljali zguora, kada nan se brajde i ulike transfrontierizma ne ćapivaju ki zna kako?
”Riječka i istarska, a i svaka druga multikulturalnost, dobra je kao hostija (za ”nepraktične” vjernike, agnostike i ateiste: kao bijela brašnasta obloga na bijelome ljepljivom mandorlatu!).
Bezukusnom i neslanom mješavinom korektnosti, danomice se nudi spas u nacionalizmu i rasizmu, ksenofobiji i netoleranciji ogrezlih duša, a u njezinom se sterilnom kolobaru ogledavaju i ovaploćuju (ruskocrkvenoslavenizam umetnut uslijed željene korektnosti prema pripadnicima manjinskih zajednica!) novi bogovi neoliberalnog panteona”.
Žustro i žestoko Aljoša Pužar opalio je ovaj šamar, prije desetak godina, multikulti mitu – i u nacionalizmu ogrezlim dušama, a ponad svega toga, dakako, ”ovaploćuju” (slavjanoserbski, Aljoša, a ne ruskocrkvenoslavenski) se novi bozi liberal-pomamnoga panteona; a i on je i multikulti i ogrezao u sve i svašta, i regionalno, i nacionalno, i planetarno.
On je Tifon, on je Lavijatan, on je, naposljetku, Uroboros koji nas proždire sve, da na koncu proguta i sebe sama, a onda nema više tko što žderati?
”Posebnost granice i njezinih manjina, entiteta što posebnost proizvode iz ”posebnosti”, LAŽ je s istinitim posljedicama, mjesto razlike i mikroskopski ustanak – kapilarno naprsnuće u oku lažnorevolucionarne inteligencije i antirevolucionarne reakcije.
Zato taj konstrukt ponegdje i pokatkad, ponajvećma uslijed tegobnog nedostatka radikalnijih solucija, još valja inkubirati i njegovati…”
Ma jasno da ”valja inkubirati i njegovati” jer nema ”radikalnijih solucija”. Jasno da ih nema, radikalnih solucija, niti ih može biti, ali nema ih stoga što stare granice samo formalno, prividno nestaju.
A sada, kad se već zadjevičila i omomčala novissima generacija ALPHA A (kako drukčije nazvati mladež rođenu 2000. i poslije, a već su ljudi?): evo je dvostruka i posve nova ŽELJEZNA ZAVJESA. Dvostruka. Antimigrantska sa žilet žicom, pa antivirusna s ”čuči kući” naredbom.
Ovdje u nama zagovornicima trans-multikulti-blabla utopije je posrijedi hibrid, doduše, na koji lucidno ukazuje Pužar, makaronske tirade kao virtualni zbroj nacionalnih kultura, a nerijetko i nacionalističkih pizmi.
Ali, mi znamo da su KONTAKT I DIJALOG jedino što nam preostaje da bismo jednom dosegli vlastitu utopiju, odnosno Aljošine ”radikalnije solucije”.
Koje su to solucije, ni Pužar ne izgovara iako se može naslutiti; to je UBIJANJE DRŽAVE KAO TAKVE! No, no, budimo razumni…
I zato baš ove naše konkretne države (Austrija, Hrvatska, Italija, Slovenija), koje nas dijele, ili koje želimo posvojiti nakon što odumru – jer postoji i danas vrlo živa MITTELEUROPSKA AROMA, unatoč tome što ju države nastale iz nje od 1918. svim sredstvima guše i zagađuju nacionalističkim mlakim juhicama.
Baš zato, velim ove naše države tvrdokorno i tvrdoglavo sabotiraju bilo kakav istinski multi-kulti kontakt, suzbijajući naše napore svojim paradama i ceremonijama i festivalima na kojima nastupamo, doduše, svi, ali svatko sa svojim belcantom.
A mi se upinjemo stvoriti novu skupnu harmoniju, preplitanje i stvaranje NOVE KULTURE; želimo onaj MOGUĆI BABILON kojeg proriče i ”planira” Ulderico Bernardi.
Pužar je u pravu kada veli da se svi, manjine osobito, svim silama trse, stoga što se to i očekuje u sveopćoj politički korektnoj kakofoniji, ograditi se u neki entitet koji neodoljivo smiješno glumi državu.
Ali, gle čuda, L’ÉTAT C’EST MOI: ODJEDNOM I JA SAM DRŽAVA. Čučim na svom balkonu, ne idem nikud i nitko ne dolazi.
Ali, gle čuda, to me isti ovi KILLER CLOWNS koji vladaju, pretvaraju u etno-etatistični-entitet.
Ma što to ovaj drobi, s pravom ćete se upitati: Miljković, Tomizza, Pužar, Istra, granica, sloboda, virusi?
E kad bih to znao, možda bih se usudio reći: da, imaš pravo na slobodu da se zaraziš koronom i krepaš. Ali ne, nemaš prava ni slobode zaraziti i svoga bližnjega.
UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.