autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Postoji li granica gramzljivoj eksploataciji Arene?

AUTOR: Radenko Vadanjel / 19.07.2022.

Radenko Vadanjel

Najprije su joj potajice istresli nešto u piće, tako da je ubrzo omamljena teturala parkiralištem očajnički tražeći svoj Twingo. Onda su je pod okriljem mraka strpali u kombi i odvezli do najbliže divlje plaže. Mladi mjesec širio je blijede sjene ispod krošanja primorskih borova. Zatim su je razgolitili, i dok je bila u besvjesnom stanju, obeščastili sedam puta. Njih sedam izredalo se samoživo i bešćutno na njezinom nemoćnom, gracioznom tijelu.

Prvo ju je umlatio Peggy Gou tridesetog lipnja, onda ju je zatukao Solomun prvog srpnja, Disclosure ju je napastovao drugog srpnja, Tale Of Us isprebijao trećeg srpnja, Boris Brejcha ju je katapultirao četvrtog srpnja, Charlotte de Witte ju je masakrirao petog srpnja i Black Coffee ju je kamenovao šestog srpnja.

U sedam dana bjesomučne svirke, dubokih basova da su okolne zgrade poskakivale i vibrirale od temelja kuće do krova, iznova je bez znanja i brige, bez obzirnosti i plana, statika čuvene pulske Arene dovedena u iskušenje.

Nepromišljeno i bahato, bez mjere i bilo kakvog pijeteta prema vlastitom naslijeđu, prevladao je agresivni, goli profit, jeftina rasprodaja najvrjednije pulske zadužbine… i tako je prošao sedmodnevni glazbeni spektakl elektroničke glazbe House & Techno DJ izvođača Secret Project Presents Pula Music Week (najavljivan kao jedan od navodno najvećih glazbenih spektakla ove godine u regiji) u monumentalnom antičkom zdanju, koje je ovom prigodom zapravo bilo samo dobar štos, otkačena scenografija i kulisa festivala neprimjerenog za taj prostor, somnambulnog i samome sebi dovoljnog, festivala koji bi isto tako bio uspješan ili neuspješan da je održan daleko od grada u gabaritima neke poluzapuštene austrougarske tvrđave u blizini mora, kakvih ovdje ima na pretek.

Što dalje slijedi nakon sedmodnevnog najma pulskog amfiteatra festivalu obožavatelja house i techno scene, koji se svakodnevno protezao kroz noć sve do 4 ujutro, što dalje slijedi nakon davanja u najam najočuvanijeg rimskog amfiteatra na svijetu sa sačuvana tri arhitektonska reda, u toj nezadrživoj, gramzljivoj eksploataciji Arene – slijedi li dalje organiziranje brzinskog natjecanja s kros motorima, montiranja autodroma s karting bolidima ili organiziranja sajma rabljenih automobila u istom prostoru?

Prošla su ona vremena kada je Arena ugošćavala jedino Pulski filmski festival i Titovu štafetu, kada njena dvadeset stoljetna očuvanost nije bila ni s čim ugrožena, i nije se koristila kao egzotična kulisa raznim eventima, koncertima po principu tko da više, revijalnim hokejaškim utakmicama…

Sve je Disneyland, na kraju trebamo zaključiti, jer i Uljanikove dizalice, unatoč njegovom sve izvjesnijem kraju i dalje su noću osvijetljene u duginim bojama kao prvorazredna turistička atrakcija, i tako je na cijeloj hrvatskoj obali od Savudrije do Dubrovnika.

Hrvatska je ljeti ”zemlja zabave”, a zimi pustara, natmurenih, nezadovoljnih ljudi. Ali što je s kolateralnim žrtvama, u ovom slučaju antičkim biserom iz prvog stoljeća poslije Krista?

Na stranu osobni ukusi, sviđa li vam se više Petar Grašo, Zagrebački solisti ili, pak, elektronička glazba, u ovom je slučaju organiziranje sedmodnevnog festivala elektroničke glazbe usred pulske Arene i oko Arene sve do obale, i na travnatim terenima, uređenim šetnicama i parkovima, svjestan i namjeran promašaj ili, što bi rekli političari, ”novi iskorak” u kreiranju takozvane turističke ponude, koja ne preza ni od čega, koja zapravo ništa ne radi na svom sadržaju, na osmišljavanju te iste ponude, već prepušta tržištu najdragocjenije blago koje ima, da ga iznajmi na sedam dana nekome tko može napuniti Arenu, iskoristiti je i kolonizirati na tih čudesnih tjedan dana, i svi sretni i veseli.

Jer opaki politički establišment, u namjeri da devastira i uništi šesti po veličini, najočuvaniji rimski amfiteatar na svijetu, prometnuvši ga u inkubator višednevnih ljetnih festivala, što bi bila usporednica s organiziranjem Woodstocka u bazilici svetog Petra u Rimu, na dobrom je putu da to doista i ostvari, na oduševljenje svih građana Pule, poglavito onih u starogradskoj jezgri oko Arene.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Kako se množi korupcija tako i raste članstvo HDZ-u
     Šuma
     Sudbina najveće oporbene stranke u rukama ''fikusa''
     Mornaričko groblje - Oaza usred ničega
     Galerist
     Manifest raspjevanog roba
     Košarica Baby Lasagne premijeru Plenkoviću
     Hrvatska iznad Hrvata
     Premještanje kreveta
     Cirkus! Kakav dobar cirkus! Točno u srijedu

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija