novinarstvo s potpisom
Svijet se ubrzava. Nitko više ne stiže sve ono što bi želio. Vijesti postaju samo naslovi. Romani postaju kratke poruke. Život se kondenzira u reality televizijskim programima. Tragedije svih dimenzija serviraju se između reklama koje pokazuju neopisivo sretne i zadovoljne ljude.
Reklame su dobra metafora svijeta u kojem živimo. Divna su smjesa stupidnosti, kiča i laži. Na mnogo načina nam pokazuju što njihovi kreatori i naručitelji misli o svojoj publici. Cijela obitelj skače po kući i veseli se, jer su pronašli pravo sredstvo za pranje posuđa. Svijet se prelijeva u bojama sreće kad mladi ljudi otvaraju bocu gaziranog pića. I tako u beskraj svaki dan.
Posebno veseli kada se pojavi reklama koja nudi uštedu od nekoliko tisuća eura, ako do kraja mjeseca kupite auto baš te marke. Istina, reklama ne kaže da taj auto košta oko osamdeset tisuća eura. To i nije važno. Jer ionako praktično nitko od konzumenata TV programa nije u stanju kupiti takav auto. Bitno je da se stvara iluzija bogatog i uspješnog društva.
Instant sreća i uspjeh nude se svakodnevno, jer prema uvjerenju masovnih medija, za drugo i nema vremena. Iskorištavaju se ljudske patnje i slabosti da bi se stvaralo sadržaje koji će na trenutak zaokupiti pažnju gledatelja.
Ako ste osamljeni, predebeli ili želite nekoliko trenutaka ”slave” na TV, onda se možete prijaviti na neku od mnogobrojnih predstava. Mršavite, zaljubite se, seksajte se, plešite, pjevajte, kuhajte, goli hodajte prašumom i još puno toga pred upaljenim kamerama.
I ne moraju to biti TV kamere. Možete se sami snimati i nuditi svoje kreacije javnosti na nekoj od takozvanih društvenih platformi. Dapače, ako trivijalnost koju nudite pogodi pravi ton, uz pomoć algoritama koji guraju sadržaje možete postati influencer. To je profitabilno jer možete početi zarađivati reklamiranjem određenih proizvoda.
Ima takvih slučajeva. Ima ih vjerojatno više od onih gdje je dobra zarada rezultat dugogodišnjeg obrazovanja i rada.
Jeste li primijetili – siguran sam da jeste, jer inače uopće ne biste čitali tekstove na Autografu – kojim redom idu vijesti na dnevnicima naših nacionalnih televizija. Nogomet tu ima apsolutan prioritet.
Nekidan je nakon uspjeha mlade momčadi splitskog kluba priređena ogromna proslava. Jedan od sudionika, čovjek od svojih četrdesetak godina, rekao je u kameru doslovno: ”Za ovo se živi, za ovo se radi”. Čovjek je bio sa sinom od otprilike osam godina, ima dakle obitelj, ali mu je nogomet izgleda iznad svega toga.
Neka se sociolozi muče s pitanjima kako i zašto je nogomet postao to što je danas. Tu sigurno nije riječ samo o sportu, jer kada je neka djevojka postala svjetska prvakinja u malom sportu, to je bila posljednja vijest u dnevnicima.
Možda je riječ o tome da je nogomet jedna od rijetkih stvari po kojima smo prepoznatljivi i uspješni na globalnoj razini. Ako je tako, onda je to dobra mjera za vrijeme koje smo izgubili u razvijanju društva baziranog na inovacijama i proizvodnji, na sustavnom radu i strateškom promišljanju budućnosti.
Izgubili smo jako puno vremena. I dalje ga gubimo. Glavne teme naših života postale su korupcijske afere i stanja naših nogometnih klubova. Osim kad nas s vremena na vrijeme predsjednik države i predsjednik vlade ne podsjete na to koliko su duhoviti i međusobno neodgovorni prema funkcijama koje imaju.
Mi ne moramo tražiti izgubljeno vrijeme. Mi točno znamo kako, zašto i koliko smo ga izgubili. Ono se može izmjeriti, na primjer, količinom divlje gradnje na obali i okolici velikih gradova, gubitkom malih poduzeća i obrta, količinom divljih odlagališta, omjerom električne energije proizvedene u termoelektranama i solarnim izvorima, brojem patenata naše industrije i znanstvenih institucija, ugledom naših sveučilišta, a prije svega brojem mladih ljudi koji su napustili Hrvatsku.
Ipak ima tu i nešto utješno. Naime, prema nekim teorijama, vrijeme i ne postoji, samo je iluzija proizvedena našim biološkim porijeklom. Možda bi neka saborska deklaracija mogla tu stvar ozakoniti i skinuti nam s vrata to neprestano gunđanje da gubimo vrijeme.
Ipak smo mi inovatori, kaj ne?
MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.