autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Zloupotreba Kur’ana nama muslimanima donosi bol

AUTOR: Senad Hevešević / 18.11.2021.
Senad Hevešević

Senad Hevešević

U prošloj kolumni sam najavio da ću pisati o fenomenu ispravnog razumijevanja Kur’ana, i to u kontekstu traganja za jasnoćom u vremenu borbe za narativ i istinsko razumijevanje pojmova i koncepata.

Kur’an kao riječ Božja u islamu predstavlja doslovnu, nepromijenjenu i nepromjenjivu Božju riječ očuvanu u doslovnom izrazu od vremena Božjeg poslanika Muhammeda sve do danas. Bilo kakva dodavanja, uređivanja, promjene, izmjene ili brisanja teksta unutar kur’anskog teksta jednostavno nisu moguća. Navedeno je izvor velikog ponosa i odgovornosti u vjerničkoj svijesti muslimanki i muslimana.

Kur’an je objavljen u kulturi koja je iznimno cijenila usmenu predaju i od samih početaka objave veliki broj ljudi je pamtio cijeli Kur’an napamet, dio po dio, onako kako je objavljivan Božjem poslaniku Muhammedu kroz dvadeset i tri godine njegove misije. Milioni ljudi koji danas znaju cijeli Kur’an napamet nazivaju se hafizi.

Iz ovih podataka koje sam naveo može se iščitati pažnja koju muslimanke i muslimani posvećuju proučavanju Kur’ana. S obzirom na nepromjenjivost i očuvanost originalnog teksta Kur’ana, bilo kakva reforma u tekstualnom smislu nije moguća.

Područje na kojem dolazi do razilaženja je područje razumijevanja teksta i pretočavanja u principe života. Ljudske slabosti iskazuju se kroz pokušaje manipulacije tekstom u svrhu korištenja istih za vlastite interese.

Znanje je uvijek lijek, a put do ispravnog razumijevanja vodi kroz spoj bogate tradicije i razumijevanje konteksta suvremenog svijeta, držeći se temeljnih načela pravde, jednakosti, poštovanja i ljubavi

Jedan od konkretnih primjera mogli bi biti ajeti (kur’anski redci ili stihovi) koji govore o fizičkoj borbi ili ratovanju, a određeni su i specifizirani širom slikom razumijevanja teksta i konteksta.

Takvi ajeti se ponekad zloupotrebljavaju i njihov ograničeni kontekst se postavlja na razinu općeg principa, iako je to u potpunoj suprotnosti s tradicijom tumačenja tog istog teksta koja traje više od tisuću godina.

Naivni, besmisleni i barbarski prijedlozi o tome da bi te ajete trebalo ukloniti iz Kur’ana zato što ih je moguće zloupotrijebiti dio su istog anticivilizacijskog pristupa kakav ”krasi” i gore opisano manipuliranje.

Znanje je uvijek lijek, a put do ispravnog razumijevanja vodi kroz spoj bogate tradicije i razumijevanje konteksta suvremenog svijeta, držeći se temeljnih načela pravde, jednakosti, poštovanja i ljubavi.

Kur’an, kao tekst Božje objave, vrlo je jasan u izlaganju svojih principa, a primjena tih principa je plod stalnog ulaganja truda. Pristupiti Kur’anu nadmeno, neskromno, bez znanja i ograničeno, značilo bi otvoriti vrata zloupotrebi, manipulacijama i klasičnoj prevari.

Govoreći u kontekstu suvremenog svijeta, posljednjih desetljeća aktualne su debate oko kur’anskih principa i primjene istih u pitanjima oko džihada, terorizma, primjene šerijata, prava žena i tako dalje.

Prva greška u koracima bi bilo pojmovno i pojavno pojednostavljivanje ovih tema i ne mogu pretendirati da u ovoj kolumni izložim stavove i detaljno objasnim genezu problema oko ovih pitanja, no želim istaknuti nešto što je zajedničko svim ovim temama: bol koji muslimanke i muslimani osjete prilikom zloupotrebe Kur’ana teško je uopće opisati, ali za razumijevanje ove situacije treba znati da svaki čin ili djelovanje koji izazovu praktički jednoglasne osude vjerskih i drugih autoriteta, muslimanki i muslimana, u izravnoj je suprotnosti s tekstom i duhom Kur’ana.

Muslimanke i muslimani širom svijeta osjećaju obvezu da o Kur’anu govore u duhu tradicije i konteksta na način kako su to činili i kroz ranija stoljeća, a taj način je fokusiran na boljitak čovječanstva i brigu za sudbinu čovječanstva na ovome i budućem svijetu.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, PREKO PAYPAL-A, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Katar kao pozornica dijaloga
     Islamski centar kao mjesto susreta
     Treba li vjerskoj instituciji Bog?
     Zašto, ipak, ideal Europe?
     Žrtvovanje kulture sebičnosti
     Što nam je činiti da bismo razgovarali tijekom dijaloga?
     Osnovno o Ramazanu - U sjeni Božje riječi
     Plemena tumačenja i sigurnosti
     Misija prosvjetljivanja ''čaršijskog'' uma
     O mjerema u pandemiji možemo razgovarati, ali ne bez znanja

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • petrineknjige 3

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija