novinarstvo s potpisom
Premijeru Zoranu Milanoviću treba operirati mrenu na oba oka. Čovjek s tako visokog državnog mjesta, doslovno i u prenesenom značenju, ne vidi što je jasno i iz najudaljenije galaksije: građani se s pravom zgražaju i oštro prosvjeduju protiv Vladine rasipničke kupnje 1581 automobila za više od 270 milijuna kuna! Milanović u dva dana saziva dvije konferencije za novinare kao da je ratno stanje. Posao mu je brinuti se o građanima i državi, a ne o preskupim taštinama bez pokrića.
Premijer se, svjesno ili nesvjesno, po tko zna koji već put koprca poput lude muhe u paukovoj mreži i kontradiktornim izgovorima još više raspaljuje sumnje. Naprosto laže građanima u oči ili ne drži konce vlasti u rukama? I u jednom i u drugom slučaju takvi “autoriteti“ nemaju što tražiti u Banskim dvorima.
Država koja je do nosa potonula u kloaku gospodarske, financijske, moralne i općedruštvene impotencije jednostavno ne smije na račun poreznih obveznika – ni na leasing, ni za gotov novac niti ikako drukčije! – kupovati skupe automobile svojim državnim dužnosnicima. Što nedostaje biranim auto-markama u dosadašnjoj limenoj ergeli, kupljenim 2010. godine? Zašto se jedan ministar mora voziti u jurilici vrijednoj trosobnog stana na boljoj lokaciji u Zagrebu?
Uopće nije važno jesu li novinari “promašili ceo fudbal“ cijenom od 650.000 kuna za ministarski audi A6 3,0 TDI Quattro S-Tronic s raskošnom opremom po narudžbi ili ta cestovna lađa stoji premijerovih 450.000 kuna s PDV-om, odnosno 650.000 kuna leasinga svih pet godina s održavanjem.
Građanina, s pravom ogorčenog do boli i odlučnog da nikad više ne glasa za SDP i njegove trgovačke partnere, taj će automobil stajati – 650.000 kuna. Na rate, za gotovinu, s održavanjem ili bez, s PDV-om ili bez… To je 650.00 kuna, ovako ili onako!
U kakvoj to Hrvatskoj živimo? Tu gdje se licemjerno krešu plaće u javnom sektoru, paradno i državnim dužnosnicima za šest (sic!) posto, gdje se mirovinska ušteđevina prebacuje u državni proračun ne bi li se gazdama u Bruxellesu pokušalo prodati rog za svijeću, gdje se prebukiralo burze s blizu 400.000 nezaposlenih, gdje će se država uknjižiti na nekretnine starčadi na socijalnoj pomoći… vlast si kupuje luksuz!?
Milanovićeve presice von oben, neumjesni izgovori o naslijeđenom gospodarskom i proračunskom smaku svijeta te Linićevo hvatanje za gušu svakog Božjeg stvora koji se dotakne neke kune zloslutni su znaci kako za Hrvatsku ima sve manje nade. Mandat Kukuriku koalicije ubrzano odmiče prema novim izborima, a rezultati vladanja mizerni, neki kažu da ih i nema. Nervoza vladajućih i kritika javnosti sinergijski se pretapaju u osjećaje nemoći, ljutnje, depresije, ponegdje panike.
Automobilski skandal, pa prije toga afere Šegon i Lovrić Merzel, vukovarski gradonačelnik Željko Sabo, izbacivanje iz stranke Mirele Holy i Aleksandre Kolarić… vruće su pljuske i SDP-u i njegovom autoritarnom šefu Milanoviću. U kratkom je vremenu previše političkih kikseva koji ostavljaju mučan dojam u javnosti kako Hrvatskoj ne trebaju ni premijer koji ne zna držati red u vlastitoj kući ni vlast koja uzima građanima od usta i produbljuje beznađe.
Unatoč snažnom automobilskom krošeu kojem se nije nadao Milanović će još neko vrijeme moći “raditi što hoće“ na oba trga – Iblerovom i Markovom – jer su mu oponenti smiješno nesposobni i strašljivi. Unutar SDP-a širi se krug nezadovoljnih Milanovićevim načinom vladanja i u stranci i u Vladi, ali “bunt“ nema kritičnu masu za prasak. Iscrpljuje se uglavnom u međusobnim povjerljivim razgovorima esdepeovaca ili u taktičkom došaptavanju s novinarima.
Oporba pak, na čelu s “novim HDZ-om“ Tomislava Karamarka, odavno je izgubljena u “bespućima povijesne zbiljnosti“. Sterilnim bavljenjem partizanima, udbašima, jugonostalgijom, ćirilicom, pranjem od korupcijsko-kriminalnih blamaža i sličnim glupostima od kojih se ne živi niti plaćaju računi, te demagoškim fraziranjem o vitalnim interesima “hrvatskog naroda“ samo osvježava krv Milanovićevoj vlasti.
Svi su u političkoj oporbi jedva dočekali automobilsku aferu u Milanovićevoj vladi. Bez obzira na to koliko konkurentski reže jedni na druge ili su interesno slizani radi uspona na tron “nove i drukčije Hrvatske“, kao po dogovoru poručuju isto: “Vidite, građani, kako su vas prevarili Planom 21! Mi ne želimo biti takvi“. Milanovićevi pak pokazuju figu: “Uzalud vam trud svirači! Mi smo socijalno osjetljivi, pa sami sebi režemo plaće…“.
“Ispričavam se, ovo s automobilima neće se ponoviti! Vozit ćemo se samo u srednjoj klasi“, kazao je premijer na drugoj konferenciji za novinare i, naravno, nikog ni u što nije uvjerio. Ponovit će se nerazborita rastrošnost, još kako će se ponoviti, jer je to u naravi svake hrvatske vlasti kad se nađe za državnim kormilom. Pa i ovo s automobilima još nije gotovo. Vlada je izabrala skupljeg dobavljača Porsche leasing i prorajtala 33 milijuna proračunskih kuna.
Željela je razvikana njemačka vozila, a birokratski odbila zastupnike Volva (Švedska), Renaulta (Francuska) i Forda (SAD) s jeftinijom ponudom auta iste klase koji su se, uvrijeđeni, obratili DORH-u i Upravnom sudu radi zaštite svojih interesa. Hoće li porezni obveznici platiti i nečiji propust ako se postupak ocijeni takvim?
‘‘Nepromišljeno i neprimjereno stanju u zemlji“, ocijenio je predsjednik RH Ivo Josipović u intervjuu HTV-u automobilski kiks stanara Banskih dvora. Za taj Vladin “poduzetnički duh“ najviše je razumijevanja iskazao, politički inteligentno tempirano, baš SDP-ov ministar poduzetništva Gordan Maras. Šteta što ga javnost nije shvatila.