novinarstvo s potpisom
U zadnja dva mjeseca na dva MiG-a 21 HRZ-a dogodila su se dva fatalna kvara, no bilo je tu i sreće, jer su u oba slučaja zrakoplovi otkazali kada su njima upravljali najiskusniji hrvatski piloti.
Prvo se brigadiru Ivanu Selaku, prilikom provjere u Ukrajini remontiranog MiG-a pri proboju zvučnog zida ugasio motor. Tvrdoglavi Selak iz drugog puta uspio je pokrenuti motor i sletjeti.
MiG s brojem 134 od tada nitko ne spominje, još nije popravljen. Selak je, za dobrobit HRZ-a pokušao uvjeriti javnost da je taj kvar “normalan”, premda mu se nikada u životu nije dogodio.
Kvar s kojim se susreo pukovnik Stanko Hrženjak bio je još opasniji.
Pilot je znao da leteći na skoro 12 godina neremontiranom zrakoplovu, MiG-u s brojem 121, nosi glavu u torbi, jer na svakom se letu mogao dogoditi otkaz nekog od stotina agregata.
No, iz političkih, a još više karijernih razloga vrha HRZ-a, te vrha Ministarstva obrane, Hrženjak je morao letjeti u “letećem sarkofagu”, kako bi se prikrila sramota jer loše remontirani MiG-ovi iz Odese još ne postižu punu spremnost.
Ovaj MiG, na kojemu je letio Hrženjak nije smio više letjeti, pa ga je, svejedno pilot do zadnje sekunde pokušavao spasiti, ne pasti na kuće, tako da se katapultirao kad je već bio na smrtonosno maloj visini od 200 m.
Hrženjak je, sigurno heroj-pilot. Kao i Selak. Imamo još takvih pilota. Koji nisu zaslužili da na njima improviziraju neodgovorni karijeristi iz njihovog zapovjednog lanca u HRZ-u i MORH-u.
(Prenosimo s portala Večernjeg lista).