novinarstvo s potpisom
DEKLARACIJA XVI. PANEUROPSKOG POMORSKOG SIMPOZIJA
1. Dugoročna zaštita Jadranskog mora je od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku;
2. Nužno je na nacionalnoj razini definirati kriterije po kojima će se odvijati gospodarske aktivnosti na Jadranu, što predmnijeva proglašenje zaštićenog gospodarskog pojasa;
3. Prema odredbama međunarodnih konvencije čiji je potpisnik RH propisana je obveza uključivanja javnosti u procedure donošenja odluka koje mogu imati reperkusije na strateške nacionalne resurse, kao što je Jadransko more;
4. Imperativ je donošenje krovne strategije u upravljanju resursima priobalja, Jadranskog mora i podmorja koja će osigurati očuvanje bioraznolikosti i prirodnih ljepota koje su od presudne važnosti za turističko gospodarstvo;
5. Preduvjet bilo kakvih koncesioniranja Jadrana je definiranje kriterija kojih se koncesionari trebaju pridržavati u sferi rizika onečišćenja mora, utjecaja na tektonske poremećaje, sigurnosti plovidbe, ali i prihoda od turizma, marikulture i drugih postojećih gospodarskih djelatnosti na Jadranu;
6. Relevantna procjena rizika od svih oblika koncesioniranja Jadrana treba se temeljiti na cost benefit analizi i zakonskim regulativama koje će jasno definirati sustav odgovornosti i naknade šteta od strane korisnika danih koncesija;
7. Državne strukture imaju obvezu i odgovornost da daju prioritet razvoju Hrvatske Brodogradnje postavljanjem menadžmenta, koji ima stručnost, znanje i sposobnost da pozicionira ponudu naših brodova na međunarodnom tržištu i time osigura punu zaposlenost postojećih kapaciteta brodogradilišta, kao i da daju podršku osnivanju Hrvatske Pomorske Banke kao temeljne pretpostavke za daljnji rast i razvoj pomorske industrije;
8. Pomorski Institut ima stručni kadar i spremnost da preuzme sva hrvatska brodogradilišta, te odlučnost učiniti ih profitabilnim gradnjom 12-14 brodova godišnje uz povećanje BDP-a 2.0% linearno godišnje;
9. Prihvaćanjem projekta Pomorskog Instituta prema kojem je nužna modernizacija Hrvatskih luka radi povećanja kontejnerskog prijevoza od 1 000 000 (milijun) TEU jedinica godišnje a to je samo dio priliva kontejnerskog prijevoza roba sa Dalekog istoka za Europsko tržište, što donosi povećanje od 0,2% BDP-a linearno na godišnjoj razini;
10. Temeljna pretpostavka razvoju pomorskog sektora u sklopu nacionalnog gospodarstva je reforma pravosuđa uvođenjem praćenja rada sudaca i evidentiranja svih povreda zakona, dosljednim provođenjem instituta javnosti na glavnim raspravama i audio-vizualnog snimanja, te javnog objavljivanja donošenja sudskih presuda putem interneta u postupcima u kojima za to nema zakonske zapreke, uvođenjem dopuštenih rokova trajanja sudskih postupaka, te revidiranjem odvjetničkih tarifa u skladu sa standardima zemalja EU (odnos prosječne plaće i tarifa), uz provedbu reizbora sudaca na svim razinama.
ZA SUDIONIKE XVI. PANEUROPSKOG SIMPOZIJA
HRVATSKO-ŠVICARSKO-DRUŠTVO SPLIT
POMORSKI INSTITUT
EUROPSKI POKRET SPLIT
Kapetan duge plovidbe Ivan Knežević
Predsjednik organizacijskog odbora
Split, 03. 12. 2015.