novinarstvo s potpisom
Šetnja Istrom ovoga puta je gotovo utopijska, homerska, za me, nešto kao povratak Odiseja na Itaku. Istra kao Obećana zemlja, nakon briselskog plana ogromnih ulaganja u ”evropeizaciju” ovdašnje prometne mreže.
Istarski euroregionalizam, ča je jur uzdavna morto-e-sepolto, u Istri ed intorni i ciloj Evropi, će biti da je torna. Naš euro-Buzećan Valter Flego vero valja piezu zlata! Ma ča, je merita, ma živ, monumenat prez kunfini, vržmo da ga vržemo u Mline, Milje, Črni Kal…
A Zagreb? A Lubljana? Hmmmmm… ma to ću van potle pisati mi se vidi kako da su nike sliparije u điru…
Čovik lita i lita u EU-parlamentu se bori da se Istra z ferovijon i autostradon ča bolje vieže za suoje susede i priko njih z cilom Evropon, i tako je finija veliko delo ča ga je počeja Nino Jakovčić.
I sad je vero trefija: 44 glasa od 45 odbora EU za trafiko i turizam se slaže da se u to veliko delo istro:cro-slo-itali z evropskih fondi da niš manje nego dvajstišiest milijardi euri!
Impresa faraonica, Riccardo Ily ”Sonnenschein” more biti kuntenat, sve bliže je njegoava ideja euroregione transfrontaliera. A i Niccolo Tommaseo (rojeni Šibenčanac, Nikica Tomašić) se nidi veselo smihlja – qua se fa la Fedrazione delle Libere Repubbliche del Adriatico, fio mio, za ča se je borija još prija pasanih stolitja i po!
Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta prihvatio je sve prijedloge o priključenju nekoliko trasa hrvatskih cesta i željeznica na transeuropske prometne mreže (TEN-T) čime bi se Hrvatskoj otvorila mogućnost korištenja 26 milijardi eura europskih sredstava iz Instrumenta za prometno povezivanje.
Europarlamentarac Valter Flego, autor je izmjena europskih prometnih koridora koji se odnose na Hrvatsku, jer će se ona tako: ”Konačno prometno povezati s ključnim europskim središtima – cestom, morem, zrakom i željeznicom”, objavili su Europski parlament i ured Valtera Flege.
Posrijedi je željeznički pravac Pula – Buzet – Divača – Trst – i daljnja veza sa Zapadom. Zatim nova željezničke dionica Zagreb – Maribor – Graz. Slijedi priključenje Luke Rijeka na koridor Baltik – Jadran.
”Želimo osigurati spajanje Hrvatske na koridor zapadni Balkan, geostrateški pozicionirati Luku Ploče kao ključni punkt za prijevoz tereta iz regije te modernizirati željeznički pravac od Zagreba do krajnjeg istoka Hrvatske. Produžili smo Mediteranski koridor od Rijeke do Splita, što će konačno oživjeti ličku prugu. Splitskoj morskoj i zračnoj luci osigurali smo dodatna europska sredstva za modernizaciju, kao i direktnu željezničku vezu Rijeka – Split sa zapadnom Europom, preko Zagreba prema Grazu”… Uz ostalo, u planu je i cestovni spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste te cestovna vezu Rijeke i Trsta.
Slovo-dva o mom sumnjičavom hmmm. Kvaka 22, ipak, uvijek je moguća: pitanje je hoće li Hrvatska, koja baš nije šampion u korištenju EU-fondova, prionuti poslu.
Kaže Flego: ”Novac smo osigurali i sad je loptica isključivo na državi. Nedovoljno dobra priprema projekta, manjak projektanata i izvođača radova, administrativne prepreke i spora državna administracija – to su problemi koje jednostavno moramo riješiti i s početkom iduće godine biti sto posto spremni. U suprotnom, novac ćemo morati vraćati”.
Evropski prometni projekt TEN-T planira izgradnju pouzdane transeuropske prometne mreže do 2050. godine. Cilj je uspostaviti efikasnu mrežu željezničke infrastrukture, unutarnjih plovnih putova, ruta za kratku obalnu plovidbu i cesta povezanih s gradskim čvorovima, morskim lukama i lukama unutarnjih plovnih putova, zračnim lukama i terminalima u EU-u.
I sad? Ima li znakova oduševljenja u Zagrebu s ovim čarobnim darom, kojim bi Hrvatska gotovo fizički, teritorijalno, geografski postala dio Zapada?
Ne, o ovome u Hrvatskoj je silenzio! Silenzio stampa? O no, SILENZIO ASSOLUTO. Osim istarskih medija i funkcionera, jedan od najvažnijih događaja u tri decenije postojanja države – nitko u Zagrebu uopće nije registrirao, a kamoli objavio niti slova o tih 26 milijardi eura koje Hrvatska dobiva od EU! Ni Zoki, ni Plenki, ni Sabor, ni akademije, ni mediji…
Zašto? Slutim da je razlog u autarhijskoj demokraturi vladajućih, koja ne može progutati to, da je opozicija sama, to jest njezin mali dio u liku europarlamentarca iz redova IDS-a gotovo sam postigao tako velik domet?!
No za njih, kao i uvijek, dok vladaju, izlaz može biti i u onoj lakonskoj replici Arnolda S: NO PROBLEMO! Pa onda sebi pripisati zasluge…
Tako da se treba prisjetiti da u ovome postsvijetu utopiju i distopiju razlikuju samo nekoliko početnih slova: U ili DIS (topija). Hoće li nešto možda ipak biti od ovog megaprojekta? Chi vivra, vedra…
Naravno da pušem na hladno, jer svima zdrave pameti ovdje i uokolo koji vole doći u Istru, itekako je stalo da slobodno, brzo i udobno dođu u Istru, a najviše vlastima, jer Istra puni budžete, svoje i državne…
A Istra, uostalom, stalno utvrđuje i razvija svoju humanističku euro-multikulti-plurietnu srž, dosljedno, ustrajno, nepopustljivo… A to nam je dovelo na desetke tisuća Europljana, nastanjenih po Istri stalno, ili povremeno… A to ne može više pokvariti ma baš nitko…
MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.