autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Damir Urban je pokazao da nije normalno biti mrtav za života!

AUTOR: Svjetlana Hribar / 17.04.2020.
Svjetlana Hribar

Svjetlana Hribar

Damir Urban, samosvojni riječki umjetnik, poznat po čvrstom stavu jednako koliko i po dobroj autorskoj glazbi, održao je u petak 17. travnja seriju mini koncerata u riječkim gradskim kvartovima.

Za razliku od virtualnih nastupa, kojima su se priklonili mnogi umjetnici nastojeći doprijeti do što šireg kruga publike, Urban je odlučio uživo pokloniti svoju glazbu sugrađanima – poštujući sve mjere propisane distance: najpoznatiji riječki autobus – turistički double decker koji je oslikao legendarni Vojo Radoičić – poslužio mu je kao pozornica, s koje je zajedno s dvojicom kolega Lukom Tomanom i Sandijem Bratonjom odsvirao desetominutne koncerte na dvanaest gradskih lokacija.

Cjelodnevna mini turneja koju je inicirao Damir Urban, uz potporu Grada Rijeke, izazvala je oduševljenje – odmah su krenula dopisivanja na društvenim mrežama, pohvale Urbanu, pitanja o rasporedu koncerata i kada se Urban očekuje u pojedinom kvartu. Jedna je osoba napisala da je za tu priliku i kosu oprala!

Bilo je dakako i drugačijih komentara, neki su aludirali kako eto Urban može nastupati, a za to su vrijeme vrata crkvi čvrsto zatvorena.

”Prodajem odmah pet urbana za jednu misu duše i tijela!”, ili: ”A kače nam crkve otvort!!?? Ovo zlo može pivat a mi adezeovci i vjernici ne možmo u crkvu!” – samo su neki od komentara.

Cjelodnevna mini turneja koju je inicirao Damir Urban, uz potporu Grada Rijeke, izazvala je oduševljenje – odmah su krenula dopisivanja na društvenim mrežama, pohvale Urbanu, pitanja o rasporedu koncerata i kada se Urban očekuje u pojedinom kvartu

Naravno, to su samo društvene mreže na kojima vox populi i atmosfera ovisi o portalu koji ih prenosi. Za bolje poznavatelje riječke situacije – potpuno očekivano!

A meni je – na vijest o Urbanovoj mini turneji – najprije pao napamet nedavno objavljen tekst Valerija Jurešića, koji znakovito progovara već u prvoj rečenici: ”Zamislite samo da je Rijeka sad Europska prijestolnica kulture, da smo Rijeka 2020!”

U svom tekstu, bivši pročelnik Upravnog odjela za kulturu, sport i tehničku kulturu Primorsko-goranske županije, kritizira opće mrtvilo koje je u Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture, zavladalo objavom #ostanidoma.

Ova inicijativa Damira Urbana živi je dokaz da se nastupati može i u vrijeme korone. Samo treba osmisliti kako!

Za razliku od Urbana koji je cjelodnevnom mini turnejom vratio Riječanima osmijeh na lice, istog se dana pojavila obavijest kako EPK – doduše, kaže se, privremeno – otpušta 59 svojih djelatnika s obrazloženjem:

”Kako bi se tijekom razdoblja u kojem je privremeno onemogućena provedba programa spriječilo stvaranje gubitaka u tvrtki RIJEKA 2020, donesena je odluka o kolektivnom višku 59 zaposlenika uz osiguranje mogućnosti povratka na postojeća radna mjesta kada se za to stvore uvjeti i potreba za obavljanjem određenih poslova.”

Nitko u ovom trenutku ne misli da bi tvrtka Rijeka 2020 trebala nastaviti s radom na način da stvara gubitke. Ali, ako je tih šezdesetak, do jučer zaposlenih, mladih, pametnih i energičnih ljudi – kroz godine pripremanja ovog projekta – zaista izgradilo stručna znanja i steklo golema iskustva u području kulturnog menadžmenta i popratnih aktivnosti poput financija, marketinga i komunikacija (kako to tvrde iz tvrtke Rijeka 2020), onda su mogli učiniti i korak dalje: Domisliti program i u nemogućim uvjetima!

Ali ta je eventualna mogućnost otklonjena – mladi su ljudi bez prava na ideju otpušteni, a posao nastavlja ”nužni tim” koji čini desetak ljudi što vode tvrtku (i koji bi se, da je program održan u cijelosti, 2021.godine vratili na svoja dotadašnja radna mjesta u Gradu Rijeci).

Iako tvrtka patetično poručuje kako je ova mjera uštede ”grubi udarac COVID 19 krize direktno u srce najvećeg europskog i hrvatskog kulturnog projekta”, a direktorica EPK Emina Višnić otpuštenima iskazuje ”zahvalnost i poštovanje”, ostaje gorak okus da se – tijekom mjesec dana pauze – ipak moglo osmisliti neke aktivnosti koje bi Riječani dočekali sa zahvalnošću!

U spomenutom tekstu objavljenom 7. travnja, Valerij Jurešić anticipira i hipotetski postavlja pitanja:

”Zamislite da je Rijeka zahvaljujući povezanosti sa svojim umjetnicima i kulturnim organizacijama sad u mogućnosti, jer je već stvorila učinkovite male produkcijske jedinice neophodne za provedbu programa Europske prijestolnice kulture, organizirati male umjetničke intervencije u javnim prostorima koje građani mogu pratiti iz svojih kuća i stanova: gledati noćne projekcije na fasadama, slušati koncerte organizirane na terasama ili s različitih balkona i prozora, gledati male predstave ili recitacije iz parkova, ili prenošene preko lokalnih televizija ili internetskim prijenosom. Zamislite koliko bi nam bilo zabavnije i lakše. Kako bismo se samo osjećali povezani i drugačiji. Gotovo kao neka luka različitosti.”

A kao uvod otpuštanju 59 mladih i obrazovanih stručnjaka iz tvrtke Rijeka 2020, u riječkom dnevnom listu 5. travnja objavljen je razgovor s ministricom kulture Ninom Obuljen Koržinek, koja je otvoreno najavila kako Rijeka neće dobiti novac za program EPK, koji je bio ugovoren.

Na tu izjavu iz tvrtke Rijeka 2020 – nije bilo apsolutno nikakve reakcije. Kao da je normalno biti mrtav za života!

Više od deset dana ni glasa o tome da će programa ipak biti, da šezdeset mladih ljudi sa svojim rukovodiocima radi na novim formama i umjetničkim strategijama, na kreativnim programima koji će – u novim uvjetima – Rijeci vratiti život, a tvrtku Rijeka 2020 staviti u žižu kulturnih i političkih događanja u Hrvatskoj.

U svom tekstu, Valerij Jurešić, bivši pročelnik Upravnog odjela za kulturu Primorsko-goranske županije, kritizira opće mrtvilo koje je u Rijeci kao Europskoj prijestolnici kulture zavladalo objavom #ostanidoma. Ova inicijativa Damira Urbana živi je dokaz da se nastupati može i u vrijeme korone. Samo treba osmisliti kako

I dok Rijeka 2020 šuti, Jurešić promptno reagira:

”Zamislite da je Rijeka sad Europska prijestolnica kulture, da je stvorila suradničku platformu za razvoj kulture i umjetnosti u Rijeci i Hrvatskoj, povezala umjetnike i radnike u kulturi u zajedničkom pothvatu provedbe najvećeg kulturnog događanja u povijesti Republike Hrvatske. Ne bi bilo moguće ovako udariti na status umjetnika i kulturnjaka, svesti ih tek na dio minimalca, zanemariti da su kulturnjaci pogođeni više nego ugostitelji i turistički djelatnici.

Ne, takva bi se organizirana platforma bila u stanju javno suprotstaviti novom guranju kulturnjaka u stranu, pokazati primjerom koliko je važno u ovako kritičnim trenucima imati snažnu i živu kulturnu scenu, koja promiče solidarnost, podiže samopouzdanje, popravlja živote usamljenim i tjeskobnim građanima u kućnim pritvorima.”

Sagledavajući slijed dosadašnjih neadekvatnih i zakašnjelih reakcija – unatoč izjavi da je sponzorima i partnerima projekta EPK dostavljen plan rada tvrtke u dvije faze – sve mi se to čini pukim birokratskim teoretiziranjem, prema kojem miniturneja Damira Urbana predstavlja – pravi, veliki događaj!

Urban je i ovom prilikom pokazao da misli svojom glavom, ostvarujući (za sada) jedini program uživo na kulturnoj sceni Rijeka EPK u vremenu korone! Njegove mini koncerte pamtit ćemo kao dragocjeni korak prema povratku u normalni život.

Jednako kao što pamtimo da Urbana u programu otvorenja EPK – nije bilo!
 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Rijeka ne prepoznaje svoje potencijale
     Zaborav je oružje diktature, a neznanje opasno po narod
     Zabranite Jugoslaviju
     Otvorenje Olimpijade – između ushita i uvrede
     Zlostavljanje kao kazališna tema i naša zbilja
     Ujedinilo nas je sjećanje na Valtera Dešpalja i Cellomaniju
     Ne ljutite se na kazalište
     Dubravka Vrgoč: Želim teatar u gradu i grad u teatru
     Rockeri i filharmoničari na dočeku Nove. U čemu je problem?
     Propuštena šansa da se Rijeka i Trst ujednačeno razvijaju

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • ljevak 6

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • planetopija 1

  • planetopija 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • ks 4

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija