novinarstvo s potpisom
Feđa Vukić (1960.) diplomirao je na zadarskom Filozofskom fakultetu povijest umjetnosti. Poslijediplomski studij završio u Zagrebu i profesor je na Studiju dizajna u Zagrebu.
Knjiga je nastala slijedom teorijsko-kritičke analize zamisli o “brendingu” zajednice (place branding, city branding) kojem se argumentirano kao alternativa nude pozicija i termin “identitetski sustav”. Ta je tema uporište za shvaćanje da će ta drugačija vizura dovesti do učinkovitijeg uočavanja i shvaćanja zatečenog identiteta te do utemeljenja sustavne metodologije projektiranja identiteta zajednice.
Grad je u knjizi osnovna jedinica kroz koju se motri društvena zajednica kao sustav koji ima svoje kulturno-povijesno naslijeđe, svoju aktualnu stvarnost i psihosocijalnu dinamiku te svoje mitove. Vukić temeljito argumentira da u lokalnim tranzicijskim uvjetima (kakvi su aktualni u Hrvatskoj) nije moguće posve prenijeti teoriju i metodiku stvaranja identitetskog sustava grada iz konteksta čije su povijesne i kulturalne pretpostavke bitno drukčije od onih prisutnih i važnih u Hrvatskoj.
Stoga predlaže novu teoriju za drukčiji metodologijski pristup lokalnim zajednicama (gradovima, regijama) zemalja u demokratskom razvoju (poput Hrvatske) u kojima je i stvaranje identitetskog sustava (kao kritički nadomjestak za “brending”) jedan od mogućih alata u poticanju i razvoju demokratskog dijaloga u društvu, bez kojeg nema ni shvaćanja zatečenog identiteta ni učinkovito projektiranog identitetskog razvojnog programa za zajednicu.
Naslov: Grad kao identitetski sustav
Autor: Feđa Vukić
Publicistika
Godina izdanja: 2013.
Broj stranica: 92
Uvez: tvrdi
ISBN 978-953-6229-95-6
Izdavač: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
(Više novih knjiga na Moderna vremena info)