novinarstvo s potpisom
Još i prije negoli je, početkom 1920-ih, John Flaherty otišao u goste Nanooku sa sjevera, s namjerom da kamerom zabilježi i/ili izrežira lovačku svakodnevicu njegove inuitske obitelji, život Drugih postao je jedno od najprivlačnijih zanimanja znatiželjnih zapadnjaka. Iz njega je nastao i etnografski dokumentarac kao moćno oruđe antropološke znanosti, ali i dokumentarna vrsta u kojoj su identitet sineasta, njegova pozicija u filmu, kao i odnos prema etnografskom subjektu temeljne referentne točke svih njegovih (re)definicija tijekom povijesti vizualne antropologije.
Ta pitanja našla su se i u središtu knjige “Drugi na filmu: Etnografski film i autohtono filmsko stvaralaštvo” Etami Borjan, nastale kao pokušaj klasifikacije filmskih djela koja imaju etnografsku vrijednost, a ujedno na različite načine propituju žanrovske i rodovske granice te načine stvaranja audiovizualnog prikaza.
U knjizi se analiziraju pretežito kanonska dokumentarna djela zapadnih antropologa ili etnosineasta, ali i suvremeni ‘‘autohtoni“ (etnografski) filmovi kao svojevrsni Četvrti film, kako bi se ukazalo na drukčije, ali podjednako kulturno i društveno kodirane načine artikulacije pozicije Drugoga u kontekstu ‘‘kolonijalne“ i ‘‘postkolonijalne“ filmske etnografije.
Naslov: Drugi na filmu
Autor: Etami Borjan
Publicistika
Godina izdanja: 2013.
Broj stranica: 242
Uvez: meki
ISBN 9789537033422
Izdavač: Hrvatski filmski savez
(Više novih knjiga na Moderna vremena info)