novinarstvo s potpisom
U Hrvatskoj su još uvijek malobrojna izdanja koja tematiziraju područja pojedinih kreativnih industrija, a nakladništvo je svakako jedna od njih. Na žalost, malo je prijevodnih izdanja iz tog područja, a domaći autori su tek posljednjih godina prisutniji u svojim oknjiženim radovima, zahvaljujući ponajviše nekim novim sveučilišnim studijima u sklopu kojih se izučava i nakladništvo.
Cilj je “Uvoda u nakladništvo” preuzeti ulogu svojevrsne nakladničke početnice, koja daje osnovne informacije o razvoju nakladništva, njegovu položaju u modernim društvima i pokušajima njegova definiranja, ali koja također ukazuje na raznovrsnost organizacijskih oblika nakladnika i pluralitet njegovih proizvoda ukazujući pritom na standardne postupke i procese nakladničkog poslovanja.
“Uvod” je stoga s jedne strane sinteza važnije recentne inozemne literature, a s druge kratki sukus poslovnih rješenja i praksi, pri čemu je naglasak stavljen na globalne nakladničke trendove i izraženije suvremene probleme koji su prema potrebi ilustrirani konkretnim primjerima iz inozemnog, a katkad i hrvatskog nakladništva.
Kroz sve tri tematske cjeline razvidno je pritom temeljno načelo “Uvoda u nakladništvo”: niti se smiju zanemariti novi trendovi niti se nakladništvo može svesti na nove trendove. Nakladništvo je djelatnost s dugom prošlošću koja je uvijek prihvaćala korisne tehnologije, no koja se nije svodila na tehnologije i nove proizvode, nego se primarno bavila stjecanjem, uređivanjem i objavljivanjem autorskih rukopisa.
Naslov: Uvod u nakladništvo
Autor: Zoran Velagić
Publicistika
Broj stranica: 122
Uvez: meki
Godina izdanja: 2014.
ISBN 9789533140643
Izdavač: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
(Više novih knjiga na Moderna vremena info)