autograf.hr

novinarstvo s potpisom

 
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Kada je rat vrijednost, svakidašnjica je bojište

AUTOR: Marko Vučetić / 24.07.2024.

Umirovljeni 51-godišnji vojni policajac izvršio je smrtni pohod na daruvarski Dom za starije i nemoćne. Ubio je šest osoba, među kojima se nalazi i njegova majka, a isto toliko osoba je  ranio.

Mediji donose podatak da je policija do sada prema njemu imala tri postupanja: jedno zbog obiteljskog nasilja, a dva zbog remećenja javnog reda i mira. Ovaj ubojica je, dakle, već otprije evidentiran kao nasilnik i pravo pitanje je sljedeće: je li se ovaj monstruozni čin mogao spriječiti?

To ne znamo, ali zasigurno znamo da to nitko nije pokušao napraviti. Odgovornost države, a tu prije svega mislim na one koji su izabrani na političke funkcije, kao i na one koji su te iste birali, sastoji se u tome što nasilje ne doživljava kao ozbiljan problem. Ako nasilje nije problem za naše društvo, a nije jer ne postoji nasilje koje će nas toliko traumatizirati da ga trajno ili makar trajnije zapamtimo, jasno je u kakvoj državi živimo – u državi nasilja.

Ne čudi me eskaliranje i različiti manifestativni oblici nasilja u državi koja trideset godina nakon rata svakodnevno uvjerava građane kako je rat vrijednost.

Ako društvo nije u stanju dokinuti rat, mora biti svjesno da će se ovaj i ovom slični događaji neprestano ponavljati.

Rat (sukob, nasilje, prijetnje, vrijeđanje) nikada nije rješenje, a mnoge generacije odgojene su u duhu veličanja rata, one su odgojene u zlokobnoj svijesti glorificiranja nasilja.

Nema potrebe da navodim ime ovog daruvarskog nasilnika, ono je nebitno, uskoro će se pojaviti nasilnik nekog drugog imena ali iste svijesti. I on će iza sebe ostaviti žrtve, i prema njemu je policija nekoliko puta postupala, ali ga to neće spriječiti da u budućnosti nekoga ubije. Evidentiranje nasilja ne sprječava nasilje.

Stvorili smo, dakle, sustav koji, na razini puke statistike, evidentira nasilnike. Samo to i ništa više. Zbog toga sam zagovornik da sve dok se kao društvo ne razvijemo, kada je riječ o najtežim kaznenim djelima, javnost upoznamo s informacijama o spolu, dobi, nacionalnoj i religijskoj pripadnosti počinitelja kaznenih djela.

Tako ćemo se suočiti s time da nam prava opasnost ne prijeti od onih koji, legalno ili ilegalno, prelaze granice, ali ni od onih s kojima smo u prošlosti ratovali, za nas su opasni oni čije smo identitete i identitetske prakse postavili kao vrijednosti na kojima počiva ova nesretna država.

Zašto nitko od vrlih političara, toliko obuzetih domoljubljem, koji strahuju i javno nariču zbog budućnosti ove zemlje ako u nju useli veći broj stranog stanovništva, ne ustane protiv ove neliječene infekcije koja nas ubija iznutra? Pa zato što ti političari s počiniteljima nasilja dijele isti pogled na svijet, a to je svijet vrijednosti rata, neprijateljstva, uništenja, ubijanja i osvajanja. Kada je rat vrijednost, svakidašnjica je bojište.   

Ponavljam, trajni rat nikad i ni u kojoj varijanti ne može biti vrijednost. Rat ima vrijednost samo ako je mirom dokinut.

Rat dakle može imati i ima vrijednost ako dovodi do mira.

Za mnoge narode takav rat predstavlja utemeljujući čin mira u državi, i to je posve legitimno jer proizlazi iz ljudske naravi. Legitiman ili, riječima Marka Marulića, dobar rat je isključivo obrambeni rat kojim se napadnuti suprotstavljaju nekom osvajaču. Nakon takvog rata nužno slijedi mir i institucionalno podržavana pravda. Tek tada rat ima vrijednost utemeljujućeg čina oko kojega se okuplja neka zajednica.

Zrela zajednica obilježava bitne datume iz prošlosti, a pobjeda u ratu jest bitan datum. Pobjeda u Domovinskom ratu je bitan datum baš kao što je pobjeda u Drugom svjetskom ratu bitan datum. Oni koji su izgubili u Drugom svjetskom ratu neće dopustiti da Domovinski rat prestane sve dok ne revidiraju povijest i vlastito povijesno gubitništvo ne prikažu kao pobjedu.

Nema veze što oni u tom, u povijesti udaljenom ratu, nisu sudjelovali, oni su odgojeni u priči da se bore za tu neistinu, baš kao i da zbog te neistine  izazivaju sukobe u sadašnjosti.

Problem tih zakašnjelih, revizionističkih ratova je što ih vode nasilnici bez dovoljno razumske refleksije. Takvi nisu u stanju uvidjeti uzaludnost vlastite pozicije i razinu toksičnosti kojom uništavaju narod koji navodno vole i domovinu za koju su navodno bili u stanju život dati.

Kako vode zakašnjele ratove, više se ne mogu obračunavati s izvanjskim neprijateljima, jer njih naprosto nema, njihovim neprijateljima je rat završio, stoga su prisiljeni ratovati s unutarnjim neprijateljima. Njihovi sadašnji neprijatelji su oni koji ih okružuju.

Neprijatelji su im, dakle, oni koje su metodom projiciranja pretvorili u neprijatelje – jer su Jugoslaveni, komunisti, izrodi, nevjernici. Zbog svega navedenog oni vode, u prenesenom smislu, građanski, obiteljski rat. Njihove žrtve su njihovi sunarodnjaci koji ne pristaju uz krive koncepte povijesti i rata, ali i članovi njihovih obitelji koji ih ne žele podržavati u njihovoj patologiji.

Ljude skučene, neizvježbane, rahitične spoznaje lako je zavesti, s njima je lako manipulirati. Manipulacija s polusvjesnim subjektima odgovara tzv. moćnim entitetima koji tim subjektima tumače i određuju njihov položaj u svijetu.

Riječ je uvijek o nekim predatorsko-političkim i religijskim entitetima. Oni se bogate na neukim ljudima reduciranima ne nešto od onoga što bi mogli i trebali biti.

Izvjesno je da ovaj umirovljeni vojni policajac sebe nije promatrao kao umirovljenika nego kao vojnog policajca identificiranog s državom. I to je problem. Umirovljenik bi trebao biti umirovljenik, ma kako i po kojim odredbama se našao u mirovini. Građani neke države su građani, ma koje nacionalnosti bili i uz koji svjetonazor pristali.

Da je umirovljeni vojni policajac bio u stanju biti građanin i umirovljenik, danas bi šest osoba bilo živo, danas bi on bio sin, a ne ubojica.

Ovaj ubojica ne bi bio ubojica da je znao kako ne postoji bitna razlika između umirovljenog liječnika i umirovljenog vojnika ili branitelja – i jedan i drugi su umirovljenici. To im je zajedničko, to ih povezuje. Ono što ih dijeli je stupanj naobrazbe, životno iskustvo i sjećanje, a to, kao što je poznato, pripada osobnoj ili individualnoj dimenziji.

U mirovini ne postoji ratnik a ni liječnik, postoji umirovljenik, sličan svim ostalim umirovljenicima, s jednom razlikom, a to je razlika koja proizlazi isključivo iz individualnog sjećanja na ono što su radili u prošlosti. Umirovljeni ratnik se sjeća ratovanja, a umirovljeni liječnik se sjeća liječenja. Umirovljeni ratnik ne ratuje, on uživa u miru. Umirovljeni liječnik ne liječi, i on uživa u miru.

Za izgradnju mirnodopskog svijeta zadužena je država, a pod državom mislim i na akademsku zajednicu, posebno ona humanistički orijentiranu. Ona ima obvezu dizati razinu javnog uma.

Za izgradnju mirnodopskog društva zadužene su i religijske zajednice, one imaju obveze vjernicima posredovati kategoriju svetosti i nepovredivosti božjeg stvorenja.

U državi rata akademska zajednica podilazi političarima, a religijske zajednice proglašavaju neprijateljima države, društva, morala i boga one koji nisu vjernici i koji razvijaju sekularno društvo.

Izjava Komisije Hrvatske biskupske konferencije Iustitia et pax o štetnosti Rodnih studija svježi je primjer patologizirane religije koja se, nelegitimno i invazivno, postavila prema sekularnom društvu oduzimajući mu pravo na sekularnost. Iustitia et pax uporno ratuje protiv sekularne države.

Zašto patologiziranim političarima i vjernicima odgovara neprestano stanje rata? Isključivo zbog plijena. Ako jednom ljudski životi postanu bitniji od plijena, završit ćemo s ratovima, ubojstva nevinih će nas potresti i potaknuti da izgradimo državu koja će znati na vrijeme zaustaviti nasilnike, akademska zajednica će podizati razinu javnog uma, a religijske zajednice će voditi računa vjeri vjernika.

Dok se to ne dogodi, radit ćemo isto ono što radimo i sada: evidentirat ćemo pretučene, ubijene, opljačkane, potjerane i, što je iznimno poražavajuće, prakticirat ćemo šutnju.

Država ne nastaje iz šutnje, posluha, pasivnosti i kukavičluka. Država nije proizvod bogova nego angažiranih građana.

 

MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN HR8923600001102715720 (SWIFT/BIC: ZABAHR2X za uplate iz inozemstva) ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

     Treba mi smrt koja proizlazi iz mog života
     Konvertiti nejasnih, nedovršenih identiteta
     Kutleša je neprijateljski usmjeren prema sekularnosti
     Što je gore, pedofilija ili otvaranje Olimpijskih igara?
     Dekani Šestak i Šimunović brane patologiju Hrvatskog tjednika
     Vjernici u dobro osuđuju povišicu koju si je Plenković dao
     Ovo je država boli. Ja to vidim, zato politički djelujem
     Klečavci očekuju da hrvatsko društvo prestane biti sekularno
     Srbija, koja zabranjuje hodati Feđi Štukanu, više ne postoji
     Kažete da mrzim sve hrvatsko? U krizi ste događajnosti

> Svi tekstovi ovog autora
  • DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

  • MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:
  • ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

    VRIJEME SUODGOVORNOSTI – ostale emisije

     

  • vrijeme i suodgovornosti

  • Facebook

  • Donacije

  • Cigle

  • ekumena

  • javni servis

  • prometej

  • povratak adolfa pilsela

  • u što vijerujemo

  • fraktura 1

  • fraktura 2

  • fraktura 3

  • superknjizara

  • vbz drago

  • vbz 1

  • vbz 2

  • vbz 3

  • vbz 4

  • ljevak 1

  • ljevak 2

  • ljevak 3

  • ljevak 4

  • ljevak 5

  • oceanmore 1

  • oceanmore 2

  • petrineknjige 1

  • petrineknjige 2

  • srednja europa 1

  • srednja europa 2

  • ks 1

  • ks 2

  • ks 3

  • meandar 1

  • meandar 2

  • meandar 3

  • biblija