novinarstvo s potpisom
Abbé Pierre, nekoć simbol borbe protiv siromaštva i socijalne nepravde, danas je suočen s ozbiljnim optužbama za seksualno zlostavljanje, uključujući djela nad maloljetnicama. Njegova povijest kao osnivača pokreta Emmaüs, njegovi spisi i predanost marginaliziranim skupinama sada su u sjeni ovih potresnih otkrića. Kontradikcija između njegove javne osobe i navodnih privatnih zlodjela otvara duboke rasprave o licemjerju i manipulaciji, posebno u kontekstu njegovih djela kao što su Testament, Servir, Dieu merci i Mon Dieu… pourquoi?
U Testamentu Abbé Pierre piše o svojoj životnoj misiji: pomoći siromašnima, marginaliziranima i beskućnicima. Proklamira moralnu dužnost prema društvenim nepravdama, ističući suosjećanje i potrebu za istinom i pravdom. Međutim, prema nedavnim optužbama, njegov privatni život pokazuje mračnu stranu te ”pravde”.
Njegova nastojanja da pomogne najranjivijima sada su zatrovana činjenicom da su neke od njegovih žrtava bile upravo osobe iz njegovog kruga povjerenja i ranjivosti.
Servir dodatno učvršćuje njegovu sliku kao heroja koji se potpuno posvetio služenju drugima. ”Služiti čovječanstvu” bio je njegov moto, a život je prikazan kao neprekinuta borba za bolji svijet. No sada se otkriva da je to ”služenje” bilo praćeno dvostrukim životom. Dok je javno govorio o pomaganju najugroženijima, privatno je, prema optužbama, zloupotrebljavao moć i autoritet za manipulaciju i seksualno zlostavljanje žena, pa čak i maloljetnica. Njegova dvoličnost ovdje dolazi do izražaja u najgrubljem smislu: čovjek koji je tražio pravednost i ravnopravnost postao je simbolom eksploatacije i nepravde.
Dieu merci prikazuje Abbé Pierreovu duhovnu stranu. U njoj zahvaljuje Bogu na snazi koju je dobio za rad i borbu kroz sve izazove. No, sada kada su iznesena svjedočanstva mnogih žena o seksualnim napadima i zlostavljanju, ova knjiga dobiva novo značenje. Zahvaljivati Bogu za snagu, dok se istovremeno krše najosnovnija ljudska prava i dostojanstvo drugih, otkriva duboko licemjerje u korištenju religije kao maske.
Konačno, Mon Dieu… pourquoi? izravno se bavi pitanjima vjere, krize identiteta i morala. Pitanje ”Zašto?” sada odražava ne samo egzistencijalnu tjeskobu već i dublju moralnu prazninu.
Kako je moguće da čovjek koji je propovijedao milosrđe i ljubav prema bližnjemu zlostavlja žene i maloljetnice? Manipulacija vjerskim osjećajima i moralnim načelima koje je proklamirao sada je ogoljena.
Optužbe protiv Abbé Pierrea uključuju seksualno nasilje nad najmanje 17 žena, uključujući maloljetnice, s događajima koji datiraju od 1950-ih do početka 2000-tih. Žrtve su često bile povezane s pokretom Emmaüs, uključujući zaposlenice i volonterke. Ove optužbe obuhvaćaju neprikladne dodire, prisilne poljupce, pa čak i silovanja.
Mnoge su dugo šutjele zbog straha od osude i moći koju je on imao. Njegovo djelovanje unutar Emmaüs pokreta i utjecaj u javnom životu omogućili su mu, kako se navodi, da prikrije svoje zločine, manipulirajući slikom moralnog uzora. Sada, s novim otkrićima, postaje jasno da je Abbé Pierre izdao načela koja je sam zagovarao.
Njegova moralna dvoličnost i zloporaba moći ostavljaju tamnu mrlju na naslijeđu koje je do sada smatrano herojskim. Jednako šokantno kao i ponašanje Abbé Pierrea jest reakcija Katoličke crkve, koja je, prema navodima, bila svjesna njegovih nedjela, ali je godinama šutjela i tolerirala njegovo ponašanje.
Umjesto da istraži i osudi njegova djela, Crkva je održavala njegovu reputaciju netaknutom, štiteći instituciju više nego žrtve.
Crkva se već dugo suočava s brojnim skandalima seksualnog zlostavljanja unutar svojih redova, a mnogi su zločini zataškavani kako bi se izbjegla javna sramota.
Sličnu situaciju vidimo u slučaju svećenika i umjetnika Marka Rupnika, koji je godinama seksualno zlostavljao časne sestre i zloupotrebljavao sakrament ispovijedi. Iako je izbačen iz isusovačkog reda, primljen je u Koparsku biskupiju u Sloveniji, gdje je nastavio djelovati kao svećenik.
Ovi slučajevi ukazuju na sustavni problem unutar Crkve, koja često stavlja zaštitu svoje reputacije ispred pravde za žrtve. Crkvena hijerarhija radije je zatvarala oči pred zločinima, opravdavajući to dobrim djelima počinitelja.
Ova tolerancija prema optuženima za zlostavljanje pokazuje duboko ukorijenjeni problem zanemarivanja najranjivijih. Umjesto da se postavi kao moralna i duhovna vodilja, Crkva je šutnjom omogućila nasilnicima da djeluju bez posljedica. Ova praksa zaštite moćnika unutar vlastitih redova, dok se žrtve zanemaruju, predstavlja izdaju temeljnih načela koja bi Crkva trebala štititi.
Na kraju, dok se Crkva suočava s vlastitim unutarnjim preispitivanjem, ovaj skandal postavlja pitanje koliko je još sličnih slučajeva bilo zataškano.
Moralni pad Abbé Pierrea nije samo njegov osobni poraz, već je odraz sustava koji je omogućio takvo ponašanje, sustava koji je iznevjerio one kojima je najviše trebao.
Vrijeme je da se suočimo s mračnim istinama i zahtijevamo odgovornost od onih koji drže moć u Crkvi. Samo kroz transparentnost i pravdu možemo početi liječiti rane koje su predugo bile ignorirane.
Ova situacija poziva na duboko preispitivanje ne samo pojedinaca već i institucija koje su ih štitile. Suočavanje s istinom, koliko god bila bolna, prvi je korak prema istinskoj promjeni.
MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN HR8923600001102715720 (SWIFT/BIC: ZABAHR2X za uplate iz inozemstva) ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.